Felix ve vysílání prohlásil, že zákaz jízdy kamionů bývá častým původcem přetížení dálnic. „Doprava musí za týden převézt určité množství zboží a když na to má pouze 4 dny, tak se právě stanou ty kolony, protože se tam ta auta nahromadí. Ideální by bylo, kdyby mohla kamionová doprava jezdit neustále.“ Nejlepší by podle něj bylo, kdyby se zákazy jízdy pro nákladní auta zrušily. Poukázal na to, že taková omezení nemají ve třetině evropských států. „Jezdily by daleko méně o víkendu, protože o víkendech není kam skládat zboží, méně se pracuje, ale přece jenom by byla šance to rozložit do většího časového úseku.“
Tvorba kolon a pomalejší odbavování na hranicích nakonec dopadá i přímo na dopravce. Komplikuje jim časový plán logistiky. „Je problém splnit pravidla pro práci a odpočinek osádek silniční dopravy, kdy oni musí po určitém výkonu odpočívat a když neustále jenom popojíždí, nikam nedojedou a pak ještě ten kamion není kde odstavit. Problém je i s tím, že nestihnou nějaké okno, při kterém můžou zboží vykládat,“ uvedl s tím, že můžou tyto situace vést k pokutám nebo uplatněním penále.
Celý rozhovor si pusťte zde:

