Univerzita Karlova využívá talent studentů k vývoji výukových PC her

  16:09
Univerzita Karlova využívá své talenty v praxi! Vytvořila dceřinou společnost, která bude vyvíjet a prodávat počítačové hry. Zároveň bude sloužit jako inkubátor pro mladé vývojáře.

Univerzita Karlova | foto: Impuls.cz

Smysl nově vzniklé firmy s názvem Charles Games vysvětluje Otomar Sláma, který se na jejím vzniku podílel. „Představte si, že studujete vývoj počítačových her, blížíte se své herní prvotině a rádi byste ji vydali. Čeká vás celá řada překážek. Musíte tu hru vydat pod nějakou hlavičkou, potřebujete řešit případné příchozí platby a zprocesovat je. S tím vším může právě tato firma pomoci,“ popisuje Sláma.

Univerzita už lidi z výzkumu na jednotlivých fakultách propojuje. Vznikla tak třeba počítačová hra s názvem Atentát 1942, kterou naprogramovali lidé z Matematicko-fyzikální fakulty a s reáliemi zase pomohli historici z Filosofické fakulty. Účelem firmy Charles Games teď je nejen vyvíjet v takovémto propojení i další hry, ale také je zpeněžit.

„Chceme se soustředit na zobrazování a předávání silných příběhů skrz interaktivní média počítačových her. Hry totiž velmi dobře dokážou člověka vtáhnout přirozeně do děje a vytvořit nějakou atmosféru,“ vysvětluje jednatel Charles Games Jakub Gemrot s tím, že díky tomu můžou uspět na rozmanitém trhu herních studií.

Poslechněte si reportáž ze záznamu: