Žáci a studenti míří na prázdniny. Pro mnohé to ale úplný odpočinek od učiva neznamená. Kvůli méně efektivní distanční covidové výuce někteří z nich míří na letní vzdělávací kempy. Mnohé střední odborné školy pak pro své studenty plánují dodatečné praxe. Například Integrovaná střední škola Mladá Boleslav podle ředitele Štefana Klímy plánuje výuku po celé dva měsíce, a to v malých skupinkách. „Budeme se věnovat žákům zejména na odborném výcviku a v praxích, přestože jsme se i na distanční výuce těmto aktivitám věnovali. Abychom měli čisté svědomí, udělali jsme rozpis výuky na oba dva měsíce prázdnin. Jde zejména o dovednosti, které se nemohli naučit v průběhu školního roku.“
Přestože se mezerám ve vzdělání školy snažily vyhnout, distanční výuka nebyla tak efektivní, jako prezenční. „Byla náročnější a některé vědomosti nebylo možné upevňovat tak, jako dříve. Tomu jsme proto přizpůsobili i příští školní rok,“ dodává Klíma.
O letní doučovací kempy je velký zájem. Mají formu pobytů i příměstských táborů. Třeba s anglickým jazykem bude žákům pomáhat Ústav jazykové přípravy Západočeské univerzity v Plzni. Jeho mluvčí Daniela Kopřivová Impulsu řekla, že intenzivní kurzy pokryjí 40 hodin výuky za týden. „Kempy jsou týdenní, od pondělí do pátku, každý den 8 hodin. Při přihlašování jsme zjišťovali, jak dlouho se dotyčný žák jazyk učí a podle toho jsou ty skupiny rozděleny,“ vysvětluje Kopřivová.
Na přípravu měli pořadatelé kempů omezený čas. „Náš tým to byl schopný dát dohromady extrémně rychle. Jakmile jsme nabídku zveřejnili, kapacita kempu se naplnila během dvou dnů,“ ilustruje Kopřivová míru zájmu. Doučovací kempy dotuje ministerstvo školství.
Poslechněte si reportáž ze záznamu:

