Že je elektromobilita budoucností, věří jen čtvrtina Čechů. Výsledky průzkumu Impulsu okomentoval David Köhler z firmy Europ Assistance. Svůj podíl má prý nejen náš menší důraz na ekologii. „Odrazují nás také některé mýty a obavy, jako jsou dostupnost dobíjecích bodů, nízký počet dobíjecích bodů, nedostatečný dojezd a samozřejmě vysoká pořizovací cena elektromobilu.“
Že Česko skutečně není připravené na masový přechod na elektroauta, potvrzuje Igor Sirota z ÚAMK. „Patříme spolu s balkánskými státy k evropským oblastem, kde elektromobilita postupuje nejpomaleji. Infrastruktura, ta je skutečně v plenkách. V aktuální ekonomické a celospolečenské situaci se nedá předpokládat, že by došlo k velkému zvratu.“ Konec výroby aut se spalovacími motory má přitom nastat už za 10 let.
Evropský průzkum potvrzuje, že Česko zůstává velmocí ojetých aut. Obliba v nákupu ojetin ale dopadá na průměrné stáří vozového parku u nás. V porovnání s ostatními zkoumanými zeměmi navštěvujeme častěji autoservisy. Souviset to může jak se stářím aut, tak také s pravidelným přezouváním pneumatik.
Zároveň patříme mezi země s nejmenším počtem vozidel na domácnost. „3 z 10 Čechů uvažují o tom, že v budoucnu nebudou vlastnit automobil, ale budou využívat služby sdílené mobility. Ať už vozidla, motorky, kola nebo další,“ uzavírá Köhler.
Poslechněte si záznam rozhovoru:

