Na scéně Malého divadla vyroste nejprve domácnost starého hračkáře, který pro synka vysoustružil dřevěnou nevěstu, a poté Paříž a Zaragoza, dějiště příběhu o unesené krasavici a jejím zachránci.
Obě opery hudebně nastudoval Ondrej Olos, scénu a kostýmy navrhl Aleš Valášek, jevištní pojetí vzniklo ve spolupráci choreografa Ivana Vanka a režiséra a zpěváka Juraje Čiernika.
„Setkal jsem se se základní lidskou vlastností, touhou po spravedlnosti, ze dvou úhlů pohledu. Poprvé, tak jako v pohádce, vše dobře dopadne a lotr je potrestán. Druhá strana mince je trochu méně líbivá,“ poodhaluje režisér.
Norimberská panna Adolpha Charlese Adama je příkladem francouzské komické opery poloviny 19. století. Nechybí jí chytlavé rytmy, francouzský šarm a jemnost, ani kouzlo hudebního vtipu.
Stopy španělského folkloru
Loutky Mistra Pedra, v libereckém případě Tyjátr Mistra Pedra od Manuela de Fally z roku 1923 je pak impresionistickou skicou s mnoha stopami starých hudebních stylů i španělského folklóru.
Jako náčelník tyjátru Mistr Pedro se představí kmenový sólista Opery Šaldova divadla, tenorista Dušan Růžička.
Sopránovou divou bude libereckému publiku důvěrně známá sólistka Veronika Kaiserová, diváci se můžou těšit i na hostující umělce z Národního divadla i dalších domácích scén: jako Don Quijote vystoupí Roman Janál, hračkáře Cornelia ztvární Ivo Hrachovec, jeho nedůvtipného syna Benjamína Michael Robotka a mazaného synovce Jindřicha Michal Marhold.