Česká asociace pojišťoven proto rozjela kampaň Nepozornost zabíjí. Ta cílí právě na chodce, kteří se soustředí na své telefony, i když je to v daný moment životu nebezpečné. Mluvčí asociace Veronika Exnerová tvrdí, že kampaň má v lidech vzbudit emoce. „My jsme vybrali kritická místa nehod a tam jsme umístili symbolické pomníčky a obrysy postav, které znázorňují zemřelé chodce, kteří přišli o život nepozorností.“
Podle dopravního experta Vladimíra Tylšara ale za neštěstím často kromě nepozornosti stojí také nedorozumění. Podle jeho slov zákony jasně neříkají, jak má chodec dát najevo, že bude silnici přecházet. „Když pominu vyloženou nepozornost, tak se tu pořád drží ten chybný výklad pravidla o takzvané přednosti chodců na přechodech pro chodce.“
Jenom za loňský rok zemřelo na českých silnicích 113 chodců.
Poslechněte si reportáž ze záznamu:
Autor: Vít Zábranský