Od té doby si muži zákona z řad našich čtenářů i na sociálních sítích nejednou postěžovali, že jim povinně zpřísněný režim nevyhovuje a svazuje jim ruce pro důležitější práci. Po zrušení nouzového stavu, kdy se téměř neodtahovalo, se však jejich rutina k nelibosti některých opět navrátila do starých kolejí.
„V souvislosti s nouzovým stavem a posléze podle nařízení pana primátora byl provoz zón placeného stání nejprve přerušen a poté obnoven s účinností od 11. května. Po ověření funkčnosti systému začali strážníci opět nařizovat odtahy vozidel bez platného parkovacího oprávnění a vyhodnocovat obdržená data z mobilního monitoringu. Každý pracovní den je nařízen odtah zhruba šedesátky vozidel,“ řekla Metru Jiřina Ernestová z tiskového odboru strážníků.
Provozovatelem zón je Technická správa komunikací. Data k vyhodnocení poskytují strážníkům monitorovací autíčka smluvního partnera – firmy Eltodo. Strážníci provádějí takzvaný doplňkový dohled, tedy jen nařizují odtahy a vyhodnocují data ze skenovacích aut. V prvních dnech zpřísněného režimu loni denně nařizovali o zhruba desítku odtahů méně, než je tomu teď.
Autor: Filip Jaroševský, deník METRO