Vývoji vozidel, která jsou schopna jezdit sama, bez řidičů, se škola věnuje již několik let.
„V nové budově najde zázemí na pět desítek vědců, kteří se věnují výzkumu a experimentálnímu vývoji automatizovaného řízení vozidel, systémů pro e-mobilitu a informačních a komunikačních technologií pro průmysl s využitím umělé inteligence a strojového učení,“ přiblížila mluvčí VŠB-TU Ostrava Petra Halíková.
Vedle nových prostor vznikne v areálu VŠB také zkušební polygon pro autonomní automobily, vozidla jezdící bez řidičů. Jejich vývoji se škola věnuje už několik let, spolupracuje při tom s největšími automobilkami světa.
Několik testovacích automobilů škola představila i při slavnostní akci. „Je to asi nejvýznamnější investice v rámci projektu Refresh, budova doplní současnou infrastrukturu zaměřenou na průmysl 4. 0, tedy na digitalizaci, automatizaci nebo aplikaci umělé inteligence,“ shrnul Igor Ivan, prorektor VŠB-TU Ostrava.
„Dnešní průmyslové firmy potřebují investovat do modernizace, tento projekt by měl vyvíjet moderní technologie, posouvat současný stav dopředu.“
Polygon pro testování autonomních vozidel budou využívat i již nyní vyvíjené vozy v rámci VŠB-TU.
„Spolupracujeme s celou řadou velkých hráčů na trhu autonomních vozidel, pomáháme jim s vývojem nových technologií,“ doplnil Ivan.
Moderní laboratoře, pracovny a unikátní polygon pro testování automatizovaného řízení automobilů a mobilních robotických systémů vyrostou do léta příštího roku.
V nové budově najde zázemí na pět desítek vědců, kteří se věnují výzkumu a experimentálnímu vývoji automatizovaného řízení vozidel, systémů pro e-mobilitu a informačních a komunikačních technologií pro průmysl s využitím umělé inteligence a strojového učení.
Výstavba, která byla dnes slavnostně zahájena, si vyžádá investici přes sto milionů korun.
„V nových prostorách získáme špičkové zázemí pro výzkumné a vývojové aktivity prováděné jak ve spolupráci s našimi partnery. Díky tomu budeme moci přispět k digitalizační transformaci regionu a proměně průmyslu vývojem nových technologií pro digitalizaci ve výrobě a autonomní mobilitu. Jedná se o aplikace využívající například umělou inteligenci a strojové učení, digitální dvojčata procesů a technologií, pokročilé zpracování signálů, zpracování obrazových a lidarových dat a další,“ uvedl ředitel Industry 4.0 & Automotive Lab projektu REFRESH Petr Šimoník.