iDNES.cz

Dopravní peklo ve Žďáře. Po týdnu se však řidičům pořádně uleví

  10:33
Do série uzavírek, které dávají zabrat řidičům ve Žďáře, přibude tento týden další. Úderem úterý šoféři neprojedou Chelčického ulicí – mezi nádražím a tahem na Jihlavu. Za týdenní dopravní peklo však budou odměněni. Po ukončení uzavírky totiž konečně zmizí semafory z budovaného „kruháče“ na tahu na Jihlavu.

Od 22. července už řidiči z Chelčického ulice (na snímku) na silnici na Jihlavu neprojedou. Omezení potrvá týden, během nějž má být hotova nová okružní křižovatka v Jihlavské ulici. | foto: Jana Nedělková, MF DNES

Uzavírka je nezbytná právě kvůli dokončovacím stavebním pracím na okružní křižovatce, kterou buduje v Jihlavské ulici Ředitelství silnici a dálnic coby součást přeložky silnice I/37.

Aktuálně tam provoz řídí semafory, což ve špičkách přináší dopravní komplikace a kolony. Během týdenní uzavírky má být však „kruháč“ hotov.

Rok plný uzavírek: ve Žďáře nad Sázavou opraví i hlavní tah na Havlíčkův Brod

„Bude možné zcela zrušit světelnou signalizaci a křižovatku zprovoznit v plném rozsahu a bez semaforů. Tento krok zásadně přispěje k plynulejšímu a bezpečnějšímu provozu,“ sdělila mluvčí města Blanka Sobolová.

Raději volte jinou trasu

Ač bude v krizové dny – mezi 22. a 28. červencem – ulice Jihlavská průjezdná, řidiči musí počítat s ještě horší dopravní situací než dosud.

„Tohle dopravní omezení bude krátké, ale náročné. Pokud jedete do Žďáru od Jihlavy, doporučuji najít si jinou trasu – úsek bude opravdu komplikovaný. Ale těch pár dnů přinese kýžený výsledek: křižovatku bez semaforů a neúměrně dlouhých kolon. Pokud bychom to neudělali teď, čekaly by nás ještě týdny řízení dopravy semafory,“ uvedl žďárský starosta Martin Mrkos.

V létě začne oprava už třetí žďárské výpadovky, omezení čeká Brodskou ulici

Změny se mohou od úterý dotknout také autobusových spojů včetně MHD, dopravci však byli podle radnice o uzavírce informováni s předstihem.

„Termín byl zvolen záměrně na období celozávodních dovolených ve firmách Žďas, Hettich a Teleflex, aby se dopad na každodenní provoz co nejvíce zmírnil,“ doplnila Sobolová.

Autor:
zpět na článek