Podle náměstka primátora Plzně pro dopravu Aleše Tolara tedy cestující budou jezdit za téměř stejné ceny jako dosud. Cena jednotlivé jízdenky zůstane úplně beze změny. „Předplatné vzroste jen o 1,8 procenta. To v praxi znamená, že u základního měsíčního předplatného, které je v 546 korun, změna způsobí navýšení o osm korun, u půlročního o 48 korun z 2646 na 2694 korun a u ročního předplatného o 82 korun z 4574 na 4656 korun,“ uvedl Tolar.
Náměstek tvrdí, že je důležité neohrozit výraznějším zvýšením cen rostoucí zájem o veřejnou dopravou. „Podle statistik Plzeňských městských dopravních podniků roste počet cestujících. Za prvních pět měsíců letošního roku jsou tak i výnosy z tarifu veřejné dopravy v porovnání se stejným obdobím loňského roku vyšší o 8,3 milionu korun, tedy asi o šest procent,“ sdělil.
Plzeň naposledy upravovala ceny jízdného rozhodnutím z června 2023. Tehdy radní reagovali na výrazně rostoucí náklady. Ale přestože inflace přesahovala 15 procent, zdražení od 1. ledna 2024 bylo mírnější, průměrně tarif navýšilo o 11 procent. Výrazněji, o 16 až 20 procent, tehdy vzrostla cena jednorázových jízdenek, ale například naopak u ročního předplatného se jednalo o zdražení jen o 7,5 procenta.
V Plzni mohou cestovat děti do 15 let s Plzeňskou kartou, dárci krve s Plzeňskou kartou i senioři nad 65 let.
Nově bude od 1. ledna 2025 zlevněné jízdné platit pro část cestujících s jízdními koly. Držitelé ročního předplatného budou moci i nadále převážet kolo zadarmo a ostatní cestující budou přepravovat kolo za zlevněnou poloviční jízdenku, tedy stejně, jako je tomu u jízdného, které platí u přepravy zvířat.
Tramvajová vozovna v Plzni stála skoro dvě miliardy (16. 3. 2023)