Řidiče v Ostravě čekají další dva roky kolony a objížďky, opět na Rudné

  15:50
Po několikaletých komplikacích spojených s opravou mostů vedoucích přes Rudnou ulici směrem na Výškovice, čekají Ostravu další problémy. Tentokrát se na velmi frekventované Rudné budou opravovat mosty u vítkovického stadionu.

ilustrační snímek | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

„Mosty už jsou předány zhotoviteli, první fáze oprav jsou nyní proveditelné bez zásadních dopravních změn. Citelnější úpravy provozu nastanou po Vánocích,“ konstatoval Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD. 

„Zhruba od poloviny ledna 2022 předpokládáme převedení dopravy do obousměrného režimu pruhů 1+1. Po Rudné ulici v Ostravě následně projedou pouze vozidla do 3,5 tuny, těžší vozidla využijí objízdné trasy,“ přiblížil Mazal.

To v praxi bude znamenat, že se po polovině ledna dají očekávat kolony nejen na Rudné, ale i na objízdných trasách. Ty povedou i v blízkosti centra Ostravy.

Jedna objízdná trasa povede po ulicích Místecká a Mariánskohorská zpět na I/11 po Rudné, druhá je pak plánována po ulici Bohumínská, přes D1 až po mimoúrovňovou křižovatku D1 s Rudnou.

Dopravní zatížení ostravských ulic se dá čekat opravdu výrazné, po Rudné totiž denně projede na 34 tisíc automobilů.

Navrhovaná doba opravy se blíží dvěma rokům.

„Vzhledem k vytíženosti silnice I/11 bude snahou dodržovat a snad i urychlovat dvouletý harmonogram oprav. Celkové náklady stavebních prací jsou vyčísleny na přibližně 239 milionů Kč bez DPH,“ doplnil zástupce ŘSD.

Mosty poblíž vítkovického stadionu čeká rekonstrukce, doprava z velmi frekventované Rudné ulice musí jinudy.

Mosty poblíž vítkovického stadionu čeká rekonstrukce, doprava z velmi frekventované Rudné ulice musí jinudy.

Mapy poskytuje freytag & berndt. © freytag & berndt, SHOCart, přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost také vytváří knižní sérii Toulavá kamera s tipy na výlety po celém Česku, která je ideálním dárkem pro obdivovatele krás naší vlasti.