„Mosty už jsou předány zhotoviteli, první fáze oprav jsou nyní proveditelné bez zásadních dopravních změn. Citelnější úpravy provozu nastanou po Vánocích,“ konstatoval Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD.
„Zhruba od poloviny ledna 2022 předpokládáme převedení dopravy do obousměrného režimu pruhů 1+1. Po Rudné ulici v Ostravě následně projedou pouze vozidla do 3,5 tuny, těžší vozidla využijí objízdné trasy,“ přiblížil Mazal.
To v praxi bude znamenat, že se po polovině ledna dají očekávat kolony nejen na Rudné, ale i na objízdných trasách. Ty povedou i v blízkosti centra Ostravy.
Jedna objízdná trasa povede po ulicích Místecká a Mariánskohorská zpět na I/11 po Rudné, druhá je pak plánována po ulici Bohumínská, přes D1 až po mimoúrovňovou křižovatku D1 s Rudnou.
Dopravní zatížení ostravských ulic se dá čekat opravdu výrazné, po Rudné totiž denně projede na 34 tisíc automobilů.
Navrhovaná doba opravy se blíží dvěma rokům.
„Vzhledem k vytíženosti silnice I/11 bude snahou dodržovat a snad i urychlovat dvouletý harmonogram oprav. Celkové náklady stavebních prací jsou vyčísleny na přibližně 239 milionů Kč bez DPH,“ doplnil zástupce ŘSD.
Mosty poblíž vítkovického stadionu čeká rekonstrukce, doprava z velmi frekventované Rudné ulice musí jinudy.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz