„V rámci stavby budou ve stanici vybudována dvě vnější, bezbariérově přístupná nástupiště s normovou výškou 550 milimetrů nad kolejí. Rekonstrukcí projde rovněž podchod pod kolejištěm. Cestujícím bude sloužit i nový orientační a informační systém. Součástí prací bude výstavba společného zastřešení nástupiště pro jeho železniční i autobusovou část. Kvůli vytvoření prostoru pro terminál bude přemístěna kolej veřejného nákladiště a provedena částečná demolice skladiště v severní části kolejiště,“ vysvětlil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Až bude vlakové nádraží zrekonstruované, město začne předělávat plochu před stanicí pro autobusovou dopravu.
Pokud se podaří v roce 2024 terminál dokončit, lidé z vlaku přestoupí během několika málo minut rovnou na autobus nebo opačně.
Liberecký kraj navíc začne v roce 2025 budovat obchvat. Jak by měl dopravní terminál vypadat, už ve vizualizacích zpracovalo pražské architektonické studio Šenkýř architekti.
Současné autobusové nádraží je už čtvrtstoletí provizorním řešením a taktéž stojí v cestě obchvatu města, který je zanesen v územním plánu již od roku 1939.
„Po předání staveniště dojde v prosinci k zahájení samotných prací. Kompletně hotovo pak bude příští rok na podzim,“ dodal Gavenda.