„Týká se to třeba úseků mezi Zlínem a Březnicí, Uherským Hradištěm a Bílovicemi nebo Holešovem a Hulínem,“ popsal Pavel Botek, náměstek hejtmana odpovědný za oblast dopravy.
Kromě toho jde o část průjezdních úseků ve Zlíně, Vsetíně, Uherském Hradišti, Kroměříži, Valašském Meziříčí, Holešově či Bystřici pod Hostýnem.
Obecně nejlépe přijímaným způsobem, jak snížit dopravní zátěž včetně hluku, je stavba obchvatů. Ty odvedou auta z měst a obcí a není pak potřeba instalovat protihlukové zábrany.
Výsledkem plánu ale má být celá škála možných řešení, z nichž bude kraj v budoucnu vybírat ta nejefektivnější.
„V případě Zlína by částečně pomohla i dálnice D49. Tam, kde obchvat není reálné stavět, očekávám kombinaci opatření, která hluk sníží,“ dodal Botek. Může jít o výměnu povrchu vozovek za nízkohlučný, nebo například o snížení rychlosti v některých místech.