„Po zvážení všech variant také počítáme s výstavbou nové výpravní budovy, která je vhodnějším řešením než rekonstrukce stávajícího objektu. Vznikne zde adekvátní prostor pro cestující, kteří využívají železniční, ale také autobusovou dopravu,“ uvedl Miroslav Bocák, ředitel Stavební správy východ Správy železnic.
Na pozemcích sousedících s nádražím hodlá radnice vybudovat dopravní terminál. Obě stavby propojí nový podchod. Změna souvisí také s faktem, že autobusové nádraží ve Valašském Meziříčí se v budoucnu přesune do areálu bývalé Křižanovy pily.
„Tento projekt připravujeme již několik let s cílem vytvořit integrovaný dopravní terminál, který propojí autobusovou, vlakovou a osobní dopravu,“ podotkl starosta Robert Stržínek.
Město nejprve vykoupilo pozemky o velikosti 28 tisíc metrů čtverečních, které patřily rodině Křižanů. Od Českých drah získalo sedm tisíc metrů čtverečních pod nedalekou železniční vlečkou.
„Společně s přednádražním prostorem tak disponujeme strategickými pozemky, které budou předmětem urbanistické studie. Ta navrhne optimální řešení rozmístění potřebné infrastruktury jak pro dopravní terminál, tak i další objekty, jako parkoviště, chodníky, zeleň nebo například budovu nového městského úřadu a bytové domy. Velký důraz budeme klást na bezpečnost a komfort cestujících,“ dodal Stržínek.