„Původním záměrem Správy železnic bylo budovu jen odbourat a natřít na modro, pokud to zjednoduším. S tím nesouhlasíme a nyní se snažíme dohodnout na změně,“ řekl starosta Robert Stržínek.
„Chceme, aby budova odpovídala standardům 21. století. Nepožadujeme architektonický klenot, který by mohl soutěžit o cenu Stavba roku, ale měl by mít vyšší užitkovou hodnotu,“ naznačil.
Důvodem je i fakt, že vlakovým nádražím ve Valašském Meziříčí podle statistik projde nejvíc cestujících ve Zlínském kraji a vlakem se dá odsud vyrazit do pěti směrů. Proto místní radnice chce, aby oprava nádražní budovy měla rozsáhlejší charakter. Se svým postojem už seznámila Správu železnic a do projektu se zapojí i její městský architekt.
Připoje k rychlíkům na Valašsku se zlepší, změny čekají i cestující na Zlínsku![]() |
„Na základě požadavku zástupců města Valašské Meziříčí dostal projektant úkol zpracovat architektonickou studii. Výsledná podoba budovy vzejde právě ze zpracovávané architektonické studie,“ sdělil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Nové perony v Meziříčí budou vyšší, zastřešené a povede k nim výtah. Jezdící schody tady z dispozičních důvodů nejde vybudovat. Z nástupišť povede tunel k nádražní budově, který bude dále pokračovat pod Nádražní ulicí do areálu Křižanovy pily. Město tam vybuduje dopravní terminál a přestěhuje sem zastávku MHD.
„Původně jsme plánovali, že krajské i městské autobusy budou zastavovat na druhé straně Nádražní ulice v prostorech dopravního terminálu. Nakonec jsme se ale rozhodli přiblížit MHD co nejvíce k nádraží,“ popsal Stržínek.
Větší propojení vlaků s autobusy
Vznikne zde i místo K+R (kiss and ride), kde bude možné krátkodobě zastavit a vysadit nebo nabrat spolupasažéra. „Teď je to u nádraží komplikované, pro veřejnost jsou takto určená dvě místa a stejně tak pro taxíky. V budoucnu se to zpřehlední,“ dodal Stržínek.
Radnice chce v následujících letech navázat na projekt Správy železnic vlastním dopravním terminálem v areálu bývalé Křižanovy pily.
Železnici na Slovácku čeká elektrifikace. Vlaky budou rychlejší a tišší![]() |
„Propojení autobusové a vlakové dopravy v jednom místě je pro nás klíčové. Díky napojení na stávající podchod navíc dokážeme zajistit bezpečný přestup cestujících z vlaku na autobus a naopak,“ uvedl Stržínek.
V této části města rovněž vznikne kruhový objezd, který má město naprojektovaný a čeká na stavební povolení. V letošním rozpočtu má rovněž vyčleněné peníze na architektonickou soutěž, která vyjde z urbanistické soutěže. Týkat se bude dopravního terminálu, části autobusového nádraží, budovy městského úřadu a stát zde bude také parkovací dům. Jednodušší studie se může týkat i výstavby dvou bytových domů.
Nové moderní nádraží před nedávnem otevřeli ve Vsetíně:
3. května 2024 |