Brod chce obchvat, zbaví se velkých aut mířících na Zlín a Luhačovice

  8:00
Více než devět tisíc aut projede denně příměstskými částmi Těšov a Újezdec v Uherském Brodě. Osobních i nákladních, včetně kamionů. Už teď je ale jisté, že za několik let se provoz razantně sníží. Díky novému obchvatu města.

Ilustrační snímek | foto: Jiří Bervida, MAFRA

„Už dlouho po něm volají nejen obyvatelé obou městských částí, ale také automobilisté, kteří v těchto místech musí snížit rychlost,“ upozornila mluvčí uherskobrodské radnice Elen Sladká.

Plánovaná trasa obchvatu Ťěšova a Újezdce (v červeném rámečku).

Intenzivní doprava vadí hlavně těm obyvatelům, kteří mají domy hned u silnice. Stěžují si na hluk, špatné ovzduší i snížený pocit bezpečí.

Nedávno proto zastupitelé schválili investiční záměr a na akci chtějí získat dotaci z Evropské unie. Nová silnice, která propojí dvě současné trasy a odvede těžkou dálkovou dopravu mimo město, by měla stát asi půl miliardy.

Trasa je už schválená v dopravním generelu města a je také podporovaná jako napojení na transevropskou dopravní síť.

Zpracovaná studie počítá s tím, že obchvat se napojí na silnici, která přes Těšov a Újezdec vede z Brodu do Luhačovic. Povede místy, kde je v současné době zemědělská půda. Na konci se pak připojí na silnici do Šumic.

V praxi by tato trasa měla odklonit hlavně kamiony a nákladní auta, která směřují na Luhačovice a Zlín, z centra města. Uleví se tím hlavně obyvatelům brodských ulic Šumická, 26. dubna nebo Dolní Valy. A také městským částem.

Autor: