„Necháme prověřit možnost, jak obě místa dopravně i prostorově spojit v rámci jednoho společného terminálu,“ naznačil starosta Stanislav Blaha.
Materiál doplní už schválenou Koncepci veřejné dopravy v Uherském Hradišti (více o ní čtěte v článku Hradiště chce nalákat obyvatele do autobusů, chystá revoluci v MHD).
Radní si od dokumentu slibují kromě propojení nádraží také návod na zklidnění dopravy v centru města nebo na celkové řešení počtu parkovacích míst. Zpracovatelé by měli rovněž zjistit, jaké dopady budou mít navržené změny ve veřejné dopravě na intenzitu dopravy v centru.
„Schválili jsme vedení autobusů, respektive elektrobusů přes centrum města, které je už nyní zatížené,“ vysvětlil požadavek Blaha.
„Musíme proto před změnami zvážit intenzitu dopravy hlavních tahů a křižovatek nebo systém parkování,“ poukázal.
MHD má obsloužit i dosud opomíjené lokality
Hradiště chce vyřešit i otázku pěší zóny v Nádražní ulici, centrálního parkoviště, zásobování v centru, vedení cyklistů nebo zavádění dalších „chytrých“ prvků do řízení dopravy.
Zklidnit město by mohl například i terminál MHD u vlakového nádraží, díky kterému by cestující konečně mohli na vlak dorazit autobusem a nepotřebovali by automobil.
Radnice v minulosti mluvila o tom, že by se už v nejbližších měsících mohla změnit dlouho kritizovaná dopravní obslužnost ve městě. V plánu je přivedení městských autobusů do centra, na vlakové nádraží a do dosud opomíjených lokalit Pod Svahy, Stará Tenice nebo Sokolovská ulice.
Cestující by se měli dočkat i přímého spojení mezi sídlišti Štěpnice a Mařatice a také v rámci souměstí, tedy s Kunovicemi nebo Starým Městem, včetně tamního vlakového nádraží.