„Prioritou je, aby chodci využívali podchody a nepřebíhali přes cestu. Kdyby stav podchodů nebyl dobrý, je tam toto riziko. Takže chceme, aby byly starší a nevzhledné podchody vlídnější a funkční,“ shrnul radní Václav Kovář.
Technický průzkum však ukázal, že do podchodu zatéká, což má negativní dopad na nosné ocelové výztuže. Proto je nutné zpracovat projekt na jeho opravu. Termín zatím stanovený není. Letos to zřejmě už nebude. „Rozhodneme se podle priorit a financí,“ naznačil Kovář.
Podchodem u zastávky Zahradnická dříve chodívalo mnoho lidí, protože se nachází poblíž jednoho ze vstupů do továrního areálu. Nyní už tak využívaný není.
Město průběžně mapuje technický stav dalších podchodů, podobně jako to dělá u cest či chodníků. Ve špatném stavu jsou například ty pod hlavním silničním průtahem sídlištěm Jižní Svahy. Lidé je málo využívají a často přebíhají přes frekventované cesty, navíc mimo přechody, což je nebezpečné.
„Využití podchodu je nejbezpečnější způsob překonání silnice. Aby lidé podchody využívali, musí se v nich cítit bezpečně a komfortně,“ poznamenala zlínská policejní mluvčí Monika Kozumplíková.
Zlín mění plány. Z nevlídného podchodu má být nový výstavní prostor![]() |
„To znamená, že by měl být podchod dobře osvětlený, čistý, schůdný a bezpečný, což pravděpodobně v současné době žádný z podchodů na území města nesplňuje. Řešením by mohla být také instalace kamerových systémů a udržování čistoty,“ doplnila.
Ve Zlíně zatéká i do podchodu u náměstí Práce, který má za sebou nákladnou rekonstrukci. Podle odborníků se bude muset opravit shora, což by znamenalo značné dopravní omezení, protože tudy vede hlavní průjezd městem.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
