První v republice. Lidé v Luhačovicích mohou uhradit poplatky přes automat

  16:40
Uhrazení pokuty za špatné parkování nebo třeba zaplacení poplatku za odpad nově zvládnou obyvatelé Luhačovic během několika málo okamžiků. Radnice totiž v minulých dnech spustila technologickou novinku – platební automat, který je napojený na informační systém Vera Radnice. Nový přístroj je vůbec prvním svého druhu v republice.

Luhačovice mají nový automat na úhradu poplatků. | foto: Město Luhačovice

„Díky tomu, že automat zvládne odbavit platbu do patnácti vteřin, občané ušetří čas a my zároveň optimalizujeme provoz úřadu,“ vyzdvihl tajemník luhačovické radnice Dalibor Liška.

Lidé tak nemusejí chodit za úředníky a následně hradit platby na pokladnu. Automat navíc umí načíst všechny občanské průkazy i pasy. Na základě načtení těchto dokumentů dokáže zařízení identifikovat platícího občana a dohledat všechny jeho dosud neuhrazené platby.

Přístroj instalovali na radnici už loni v prosinci, v plné funkcionalitě je nyní od poloviny ledna.

Není důvod tam chodit. Luhačovice chtějí oživit „opuštěné“ náměstí

Zaplatit přes něj lze v podstatě všechny úhrady spojené s úřadem, jako jsou pokuty, správní i místní poplatky.

„Platební automat jsme vytvořili s cílem zlepšit dostupnost služeb a poskytnout vyšší komfort občanům,“ doplnil Liška. Podle něj navíc uvolní ruce i úředníkům, kteří platby odbavovali. Ti se nově budou moci více věnovat jiným agendám, které tak snadno zdigitalizovat nejdou.

Na vývoji zařízení pracovalo město spolu s brněnskou společností Kadlec-elektronika.

„Jejich technologické know-how a nadšení pro inovace byly klíčem k úspěšnému dokončení tohoto projektu přesně v podobě, jak jsme si automat představovali,“ pověděl místostarosta lázeňského města Daniel Mejzlík.

Luhačovická radnice chce poplatek i od lidí, kteří se v lázních léčí

Automat je umístěný na městském úřadě a vedení města si pochvaluje i fakt, že v případě nepřítomnosti pokladních referentů nebude muset radnice omezovat služby.

„Občané nyní při návštěvě úřadu obdrží od referenta u přepážky kartičku s QR kódem. Tato kartička obsahuje všechny potřebné informace o požadovaném úkonu a částce. QR kód stačí načíst u automatu, kde se transakce zobrazí v jednoduchém rozhraní podobném košíku běžného e-shopu,“ popsal postup při placení místostarosta.

„Celý proces je uživatelsky přívětivý, eliminuje chybovost a výrazně zkracuje dobu strávenou na úřadě,“ dodal.