iDNES.cz

Ani déšť nezastavil freestylisty v Kroměříži, posunuli hranice možného

  16:10
Sobotní večer v areálu kroměřížského výstaviště odměnil fanoušky motokrosu a freestylu tím, co měli slíbené – skoky, salta a triky, jaké mohou nabídnout jen jezdci tvořící světovou elitu. Zúčastnili se tady 7. ročníku OCB Překonání gravitace.

Přes den se louže na betonové ploše postupně zvětšovaly a po připravených rampách se místo freestylových jezdců spouštěla voda. Nakonec se ale počasí umoudřilo a přehlídka se mohla uskutečnit se vším, co bylo naplánované.

V Kroměříži se uskutečnil 7. ročník přehlídky freestylových jezdců. Na snímku je mistr světa Libor Podmol (červenec 2022)

Velkým tahákem byl především tým Podmol Brothers. „Předvedli jsme všechny triky freestyle motocrossu, které umíme,“ pousmál se Libor Podmol, bývalý mistr světa a účastník Dakaru. „Za mokra je to složitější, víc to klouže, ale byli jsme tady, abychom létali, a byli jsme připravení podstoupit nějaké riziko.“

Na kolech diváci viděli třeba Christiana Areharta ze Spojených států. „V Česku je poprvé, bylo hodně složité ho sem dostat,“ nastínil pořadatel Marek Hořava. „Byl tady i Rakušan Tobi Merz, jeden z mála jezdců, který zvládá kolo i motorku.“

Arehart jezdí velké světové závody a předvádí triky na MTB. „Dokáže trojité salto, což je na velkém kole extrém,“ upozornil Hořava. „A co zvládne Merz, to nikdo nechápeme,“ dodal s úsměvem.

Světová špička je mezinárodní společenství a patří do něj i několik českých jezdců, namátkou Teodor Kováč nebo Dan Miler. Ten dokázal v Kroměříži posunout hranice možného, když dva dny před zahájením přehlídky přeskočil jako první jezdec v Česku dva kamiony stojící vedle sebe. A předvedl nad nimi salto vpřed.

„Měl jsem k tomu velký respekt, adrenalin to byl obrovský,“ prohlásil po doskoku. „Bylo zvláštní si prohlédnout v saltu stojící kamion.“ Při hlavní akci ho mohli fanoušci vidět nejen skákat, ale také vysoušet a utírat doskoky.

„Víte, kdo nám tady uklízí?“ hecoval speaker přihlížející diváky.

Pršet přestalo během odpoledne, takže pořadatelé i samotní jezdci se pustili do příprav. Plochu mezi rampami, které dělila vzdálenost 12 a 20 metrů, stírali stěrkami a vysoušeli proudem vzduchu, dopady utírali hadrem o velikosti prostěradla. Během dvaceti minut měli prostor připravený.

Vzápětí se ale znovu spustil déšť, který definitivně ustal až kolem 18. hodiny, a vysoušení mohlo začít nanovo. „Přesto jsme stihli odjet celou slíbenou show a jezdilo se i za tmy,“ oddechl si po akci Hořava.

zpět na článek