Aktuálně pokračují práce na úseku mezi Stržanovem a plánovaným podjezdem silnice. Bylo tam mimo jiné dokončeno odvedení podzemních vod a výkopy pro základy horní poloviny budoucího tubosideru čili podjezdu.
„Pracuje se také v jižní části cyklostezky, kde byly provedeny zátěžové práce na pláni. Pokračovat nyní budou činnosti na horní části podjezdu silnice,“ nastínil mluvčí žďárské radnice Matěj Papáček.
Podle smlouvy o dílo je dokončení cyklotrasy naplánováno do konce srpna příštího roku.
Stavba však přináší také dopravní omezení – na silnici I/37 je provoz veden pouze jedním jízdním pruhem a řízen je přenosnými semafory. Vybudování cyklostezky vyjde na zhruba 12,5 milionu korun, přičemž pětaosmdesát procent z této částky pokryje dotace, kterou se městu podařilo získat.
Díky nové stezce se budou moci už příští rok místní i turisté pohodlně a bezpečně dostat ze Žďáru do Žďárských vrchů se sítí cyklistických tras. Pomocí piktogramového koridoru bude stezka například navazovat přímo na cyklotrasu číslo 5061. U volnočasového areálu u Pilské nádrže, kde „propojka“ začíná, navíc vzniknou také nové stojany na kola.
Spojnice okresního města se Stržanovem však není jedinou stezkou pro cyklisty, na které se bude v tomto roce ve Žďáře pracovat. Ještě letos odstartují stavební činnosti na Farských humnech, příští rok se pak počítá s propojením ulic Žižkova a 1. máje a s dokončením prací na „Farčatech“.
Součástí projektu je rovněž vznik dvou lávek přes řeku Sázavu. Ve výsledku tak jezdci na bicyklech budou moci po páteřní cyklistické stezce bezpečně projet celé město a pokračovat do zmiňovaného Stržanova nebo naopak opačným směrem až do Hamrů nad Sázavou.