Ocelový most zvedla mohutná paže jeřábu, podívanou sledovaly desítky zvědavců

  17:54
Dvaapadesátitunový ocelový železniční most v Havlíčkově ulici v Jihlavě snášeli v neděli dopoledne specialisté pomocí těžkého jeřábu. Šestnáctimetrová konstrukce byla na místě od roku 1963. „Ocelovou konstrukci mostu nechá Správa železnic opravit,“ uvedl mluvčí jihlavské radnice Radovan Daněk.

Správa železnic ocelovou část konstrukce zrenovuje přímo na místě, kam ji nyní jeřábníci nechali položit. Stejně tak bude opravena betonová část mostu. Ta by mohla zůstat ve stejné podobě, v jaké je nyní, ale stav betonu uvidí mostaři až po odkrytí jeho svrchních vrstev.

Konstrukci Správa železnic vrátí zpět do betonového uložení na mostu 12. července.

Frekventovaná Havlíčkova ulice byla v neděli kvůli snášení mostu až do odpoledních 16 hodin uzavřená.

Snášení mostu poblíž křížení Havlíčkovy s ulicí U Skály bylo technickou atrakcí, kterou sledovaly na přilehlých loukách i z oken domů desítky lidí. Podívat se a natočit si záběry si ale přišla i řada fanoušků železniční techniky. Práce na vlastním snesení trvaly jeřábníkům i se sestavením a zatížením jeřábu závažími asi šest hodin.

Most přes Rozkošský potok potřebuje opravu, o variantě rozhodnou radní

Železničáři letos opraví i blízký kamenný železniční most přes řeku Jihlavu v lokalitě U Jánů. Tam by mělo být opraveno kamenné zdivo a zábradlí a vyměněno vrchní kolejové lože

Je to součástí modernizace celého jihlavského železničního uzlu včetně městského vlakového nádraží a jeho přebudování na dopravní terminál, kde budou v budoucnu moci cestující přesednout na autobusovou nebo osobní dopravu, případně – v ještě vzdálenější budoucnosti na vysokorychlostní vlak. V současnosti je rozestavěná celá trať mezi městským a hlavním nádražím.