Trať je po srážce vlaků stále zavřená, provoz se má obnovit do konce týdne

  13:00
Železniční trať číslo 131 vedoucí z Ústí nad Labem do Bíliny zůstane mezi stanicemi Úpořiny a Bílina ještě několik dní zcela uzavřená. Stále totiž pokračují práce na odklízení následků čelní srážky dvou nákladních vlaků, při níž v neděli 4. dubna zemřel jeden ze strojvedoucích.

Lokomotivy se od sebe podařilo oddělit až ve středu 7. dubna. | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

„Aktuálně byly ukončeny sanační práce a kontaminovaná zemina byla převezena na skládku. Nyní probíhá úprava železničního spodku a v úterý by měla probíhat montáž výhybek. Obnovení provozu na trati předpokládáme v řádu dnů, nejpozději však do konce tohoto týdne,“ sdělila mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Friebová.

Trať je neprůjezdná už od neděle 4. dubna, kdy poblíž obce Světec na Teplicku došlo k čelní srážce dvou vlaků společností Unipetrol a ČD Cargo. Jedna z lokomotiv začala hned po střetu hořet. 

Na místě zasahovalo celkem devět jednotek hasičů, kterým se požár brzy podařilo dostat pod kontrolu. Na místě ale našli mrtvého strojvůdce.

Strojvedoucí druhého vlaku utrpěl středně těžké zranění a skončil v nemocnici. Podle některých informací si údajně zachránil život tím, že z lokomotivy včas vyskočil.

4. dubna 2021

Na odstraňování následků pracovali drážní hasiči od velikonočního pondělí. Nejprve museli odčerpat propan-butan ze čtyř vykolejených vozů a následně je dostali z trati. Poté od sebe odtrhli zaklíněné lokomotivy a následně museli trať sanovat. Z jednoho z hnacích vozů totiž unikla nafta.

Omezení provozu na trati se už od minulého týdne dotýká cestujících využívajících spoje společnosti RegioJet. Ta nasadila v úseku Úpořiny - Bílina náhradní autobusovou dopravu. „Jakmile Správa železnic trať zprovozní, budou obnoveny vlakové spoje,“ sdělil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Událost se naopak nijak nedotkla cestujících na hlavním vlakovém koridoru Ústí nad Labem – Teplice – Chomutov, kde vlaky jezdí bez omezení dál.

Příčinou tragické nehody se zabývá Drážní inspekce, která bude zkoumat, zda některý z vozů neměl technické problémy.

„S největší pravděpodobností ale došlo k tomu, že jeden z vlaků nezastavil před návěstidlem zakazujícím jízdu,“ sdělil již před časem generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera s tím, že odhadované škody na vlacích jsou v součtu 43 milionů korun a na trati zhruba 4,5 milionu korun.

6. dubna 2021

Autor: