V Roudnici vzniká veřejné přístaviště, cyklisté musejí po objízdné trase

  9:12
V Roudnici nad Labem vzniká veřejné přístaviště pro malé lodě. Lidé tam budou mít možnost vyvázat svou loď až na dobu 48 hodin, z odběrných sloupků doplnit pitnou vodu nebo se připojit k elektrické přípojce.

Malá plavidla budou moci v Roudnici nad Labem zakotvit u břehu hned vedle Labské stezky. | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

„Pohodlná plavba vyžaduje síť veřejných přístavišť, kde je možně bezpečně přistát a navštívit město a další zajímavosti na břehu,“ sdělil důvody výstavby Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest České republiky, které přístaviště staví a bude ho i provozovat.

U mola o délce 78 metrů bude moci přistát až 15 rekreačních plavidel, čerpání pitné vody a připojení k elektřině zajistí čtyři odběrné sloupky. „Na břeh se lidé z lodí dostanou po dvou ocelových lávkách, které umožní bezbariérový přístup,“ doplnil ředitel.

Molo v Roudnici je na rozdíl od jiných přístavišť na Labi nebo na Vltavě konstruováno jako pevné. Při případných povodních bude částečně či zcela zatopeno. „Pro mimořádné události je molo konstrukčně přizpůsobeno například sklopením výložníků nebo demontovatelným zábradlím lávek, aby netvořilo překážku proudící vodě,“ popsal ředitel.

Po dobu výstavby mola je omezený provoz na přilehlé cyklostezce, kde musejí cyklisté jet objízdnou trasou v ulici Sladkovského. „Dokončení přístaviště je naplánováno na jaro příštího roku, pak bude také obnoven provoz na cyklostezce,“ nastínil Fojtů.

Stavební náklady na roudnické přístaviště, které se vyšplhají na více než 30 milionů korun, financuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Na severu Čech už je v provozu několik veřejných přístavišť, například v Ústí nad Labem, Dolních Zálezlech, Libochovanech nebo v Děčíně. A další budou přibývat.

„V letošním roce zahájíme ještě výstavbu v Ústí nad Labem-Brné a ve Štětí. Dokončena bude také modernizace přístaviště v Litoměřicích,“ zmínil Fojtů.

Autor: