Hebort podal trestní oznámení pro zneužití pravomoci úřední osoby při provozování radaru v závěru loňského roku. Podle něj jsou bílé čáry, namalované na silnici v rozestupu 50 metrů, dopravním značením a vyvolávají v řidičích dojem, že rychlost je měřena pouze mezi nimi. Kvůli tomu se na něj obrátilo několik řidičů.
Vedení podbořanské radnice, pod kterou Sýrovice spadají a která radar loni pořídila, vysvětlila, že čáry slouží kalibraci fotoaparátu na radaru. Rychlost je měřena na jiném místě v obci. Starosta Radek Reindl (ODS) slova o pasti a provokaci už dříve odmítl. „Radar měří, jak má. Kdo dodržuje předpisy a rychlost v celé obci, nemusí se pokuty obávat,“ uvedl v prosinci.
Před pár dny se mostecký právník dozvěděl, že policisté nespatřují v umístění čar protiprávní jednání. „Dle vyjádření výrobce bílé čáry na vozovce jsou značkou na vozovce, která slouží pro správné zaměření kamer při instalaci a vyznačuje střed oblasti, ve které jsou kamerou pořizovány snímky. Nejedná se o vodorovné dopravní značení... Nejedná se ani o označení, které by bylo zaměnitelné s vodorovným dopravním značením,“ stojí ve vyrozumění, které má MF DNES k dispozici.
S konstatováním policie Hebort nesouhlasí. „Očekával jsem to. Jelikož na policii často chodím, vím že toho mají hodně a potřebovali to nějak odklonit,“ okomentoval s tím, že se obrátil na státní zastupitelství, aby postup policie prověřilo. Podle jeho slov mu výrobce radaru potvrdil, že k provozu radaru nejsou vyznačené čáry potřeba.
Radar měří i mimo čáry, zlobí se řidiči na město. Hříšníků jsou denně desítky![]() |
Hebort je přesvědčen, že v Sýrovicích dochází k policejní provokaci vůči projíždějícím řidičům a že hlavní motivací podbořanské radnice není až tolik bezpečnost, jako spíš zisk do obecní kasy z pokut. „V jiných obcích v Ústeckém kraji čáry kolem radaru vyznačují místo okamžitého měření nebo začátek a konec úsekového měření, případně příčné čáry nejsou vyznačeny. Proč v Sýrovicích byla zvolena odlišná koncepce, která uvádí řidiče v omyl, že vyznačené čáry značí začátek a konec úsekového měření rychlosti?“ ptá se Hebort.
Radar v Sýrovicích měří rychlost na komunikaci 1. třídy od loňského podzimu. Denně tudy projedou tisíce osobních a nákladních aut. Rovný a přehledný úsek svádí jet obcí rychleji než povolenou padesátkou.