iDNES.cz

Moldava a německé Holzhau chtějí po 75 letech obnovit železniční spojení

  18:14
Osm kilometrů dlouhý úsek moldavské dráhy z Moldavy na Teplicku do německého Holzhau má velkou naději na obnovu. Železniční spojení, které kdysi spojovalo český Most se saským Freibergem, přestalo přitom fungovat už v roce 1945 poté, co byla část kolejí po příjezdu Rudé armády na saské straně hranice demontována.

O obnovení spojení obou částí Krušných hor a zvýšení turistického ruchu v regionu usiluje již několik let Českojiřetínský spolek. Intenzivní jednání o obnově trati pak začala před dvěma lety.

„Nyní jsme se dohodli, že ze strany německých obcí bude ještě větší tlak na jejich vládu pro dostavbu tratě a na brzkém ukončení studie proveditelnosti,“ řekl Petr Fišer předseda Českojiřetínského spolku po pátečním jednání přímo v německém Holzhau.

Fišer upozornil, že i když větší díl práce je nyní na saské straně, stále jde o společný česko-německý projekt.

Od roku 2019 podporují znovupropojení moldavské a německé freiberské dráhy na půdě Evropského parlamentu i europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) a Peter Jahr, zvolený za Sasko.

„Odhadujeme, že náklady na obnovu tratě budou 15-20 milionů euro,“ uvedl německý europoslanec po posledním schůzce se zástupci měst a spolků z obou států. Peníze na projekt by měly z větší části přijít z fondů Evropské unie.

8. září 2019

Na co zírá mašinfíra

Sledovat další díly na iDNES.tv

Od obnovy železnice si okolní města i obce slibují zlepšení turistické infrastruktury a oživení celého regionu. Vlakové spoje z české strany dnes totiž končí přímo na hranici na Moldavě. Na německé straně jezdí pravidelné vlaky z Freibergu do Holzhau, odtud již ale spojení do Čech chybí.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

zpět na článek