Nádraží v Lovosicích polyká stamiliony. Obří proměnu završuje oprava haly

  14:36
Více než půlmiliardovou rekonstrukci lovosického nádraží, která by měla být hotová letos v létě, zakončí oprava odbavovací haly. Kvůli stavebním pracím už ji minulý týden uzavřeli. Cestující nyní musejí na nástupiště chodit přes náhradní prostory, což se mnohým nelíbí.

„Byla uzavřena odbavovací hala v železniční stanici Lovosice z důvodu její rekonstrukce. Náhradní trasa na nástupiště je z města vpravo přes bývalou nádražní restauraci, kde jsou umístěny náhradní osobní pokladny, informační kancelář Dopravy Ústeckého kraje a toalety,“ uvedla na sociálních sítích Městská autobusová doprava Lovosice, která informuje cestující o veřejné dopravě v regionu.

Lidé si však na prostory prozatímního průchodu k vlakům stěžují. Interiéry jsou podle nich neutěšené, nevypadají dobře. Trápí je také nedostatek laviček, na kterých by mohli posedět při čekání na svůj spoj, nebo špatné zázemí. Vše by se mělo změnit v srpnu, kdy bude nákladná rekonstrukce dokončena.

Výpravní budova lovosického nádraží z roku 1968 by si měla zachovat svůj původní ráz, který vzešel z návrhu Josefa Dandy, jednoho z předních architektů, kteří se zabývali nádražními objekty ve druhé polovině minulého století. Projekt nádražní budovy v Lovosicích, který byl ovlivněn bruselským stylem, však z důvodu úspor nebyl realizován v plném rozsahu.

Pryč ze sedmdesátek. Po nástupištích opraví v Lovosicích i nádražní budovu

Stavbaři nyní provedou úpravy vnitřních dispozic budovy, čímž se má zlepšit funkčnost veřejných prostor. „Cestující získají nové toalety, vznikne také čekárna pro matky s dětmi,“ uvedl již dříve mluvčí Správy železnic Pavel Tesař.

Bude také zateplena fasáda i střecha a zrekonstruují se zdroje vytápění, rozvodné sítě a elektroinstalace. V blízkosti nádražní budovy má vzniknout parkoviště s možností dobíjení elektromobilů a také místa pro jízdní kola.

Proměna výpravní budovy, jejíž náklady byly vyčísleny na 240 milionů korun, navazuje na opravu nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů, jejichž celkové náklady činily téměř 440 milionů korun. Nástupiště například dostala nové zastřešení, cestující tu mají k dispozici výtahy.

Úpravy má za sebou také podchod, který byl prodloužen až do Máchovy ulice. Lidé tu najdou i monitor s informacemi o spojích.

Autor: