iDNES.cz

Kolony, kolaps zásobování. Oprava mostů v Lounech děsí řidiče i firmy

  8:12
Na devět měsíců se zavře cesta přes dva lounské mosty nad tratí a bude se jezdit kyvadlově objížďkou po cestě pro cyklisty. Šoféři budou muset čekat na semaforech. Firmy na trase se bojí potíží se zásobováním i toho, že přijdou o zákazníky.

Dvojmostí v lounské Říční ulici, které je třeba opravit. Benzinová pumpa či strojírenská firma za ním se bojí velkých těžkostí. | foto: jra

Opravu dvojice mostů nad tratí v Říční ulici plánuje na začátek příštího roku lounská radnice. Práce značně zkomplikují život nejen řidičům, ale i podnikům, které mají v této lokalitě svůj provoz.

Úplná uzavírka komunikace začne v únoru, potrvá devět měsíců a veškerá doprava bude během té doby odkloněna směrem na Černčice, kyvadlově přes nedávno vystavěnou cyklotrasu Louny -  Vršovice.

Provoz budou řídit semafory a v dopravní špičce tady lze čekat kolony. Podle radnice to je jediná možná varianta. S obavami očekávají opravu mostů například v mycím centru a čerpací stanici MWD.

„Investovali jsme do modernizace mycí linky a obáváme se, že devítiměsíční uzavírka bude pro nás likvidační. Naplánovaná objížďka je dlouhá a kvůli semaforům i časově zdlouhavá,“ zlobí se jednatel společnosti Miloš Vondráček.

“Přijdeme o spoustu zákazníků. Zřejmě budeme muset omezit provoz, což znamená propouštění zaměstnanců. Žádnou finanční kompenzaci přitom nedostaneme,“ dodává.

I další firma ponese následky rekonstrukce

Vypořádat se s dopravními komplikacemi musí i strojírenská firma Legios Loco zabývající se opravou železničních vozů.

„Plánovaná rekonstrukce ovlivní zásobování výroby a příjezd zaměstnanců. Pro zásobování částečně využijeme železnici, avšak padesát procent dodávek materiálu bude nadále dopravováno nákladními vozy po navržené objízdné trase,“ popisuje generální ředitel Petr Vlček.

„Ve spolupráci s městem budeme muset vyřešit provizorní parkování pro zaměstnance v blízkosti podniku,“ doplňuje.

Dvojice více než stoletých mostů nad železniční tratí je ve velmi špatném technickém stavu. Poslední rozsáhlá oprava se uskutečnila před více než 50 lety, kdy z původních mostů zůstaly zachovány jen opěry.

Opravy se dělaly už před pěti lety

Před pěti lety provedli dělníci dílčí opravy, jež spočívaly ve zpevnění konstrukce, což životnost o něco prodloužilo. Ale už to nestačí.

„Mosty již delší dobu vykazují velmi špatný technický stav, přípravné práce pro jejich rekonstrukci trvají už od roku 2016,“ potvrzuje vedoucí odboru správy majetku lounské radnice Blanka Sunkovská, že oprava už je skutečně nutná.

Radnice se přitom podle ní snažila najít jiné řešení, než je úplná uzavírka cesty, ale to se nepodařilo.

Správa železniční dopravní cesty nám nepovolila vybudovat železniční přejezd v tomto místě, i když jiná cesta tudy nevede. Bohužel je uzavírka a objížďka opravdu jedinou možností,“ říká Sunkovská.

Ve výběrovém řízení uspělo sdružení společností Silnice Group Praha a Madas MT Kostelec nad Orlicí, které opravu provede za částku ve výši téměř 35 milionů korun. Veškeré náklady pokryje dotace, kterou město získalo ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Autor:
zpět na článek