iDNES.cz

VIDEO: Vzteklý kurýr Zásilkovny dupnul na balík, aby se vešel do boxu

  10:42,  aktualizováno  13:04
V Dubí na Teplicku řádil kurýr zásilkové společnosti. Vzteklý doručovatel nadával, mlátil s dvířky a dokonce dupnul na balík, aby ho nacpal do boxu. Incident natočila svědkyně. Kurýr se hájil špatným dnem. Společnost Zásilkovna s ním okamžitě ukončila spolupráci a dopravce potrestala.

Video se vzteklým kurýrem se objevilo ve facebookové skupině Město Dubí. Záběry, které natočila svědkyně nestandardního chování doručovatele, ukazují dvojici mladých mužů, kteří vkládají zásilky do výdejního boxu v Zahradní ulici v Dubí.

Jeden z nich se chová velmi agresivně. Nevybíravě se vyjadřuje a vulgárně nadává směrem k zákazníkům. Při vkládání balíků do výdejního boxu mlátí dvířky jednotlivých zásuvek. Jeden balík se do boxu nevešel, muž na něj dupnul a zničený ho nacpal do boxu.

Pro deník Blesk aktér z videa uvedl: „Mrzí mě, co se stalo, ale čas už nevrátím. Měl jsem špatný den a nahromadil se ve mně vztek,“ vysvětlil Václav Hanuš z Děčína. Dodal, že o několik dní dříve mu praskla pneumatika na autě a měl co dělat, aby nenaboural. V pondělí zase vyfasoval auto, které mělo potíže s bezpečnostními systémy brzdění a kontrolou trakce a navíc nešlo vůbec zamknout.

Muž napadl kurýra, který se mu snažil vnutit nechtěný balíček

Společnost Zásilkovna s kurýrem ukončila spolupráci. „Šlo řidiče smluvního partnera Zásilkovny. Tento řidič pro nás už zásilky nerozváží a rozvážet nebude,“ uvedla společnost v prohlášení s tím, že dopravce dostal pokutu.

Mluvčí společnosti pro deník Blesk uvedl, že řidiči jsou předem důkladně instruováni o tom, jak se mají vůči zákazníkům, jejich zásilkám i veřejnosti chovat. „Záleží nám na kvalitě doručení i na spokojenosti zákazníků. V tomto případě šlo o jednoznačný a nepřijatelný exces jednotlivce, který je v přímém rozporu s našimi hodnotami i pravidly,“ řekl mluvčí Zásilkovny Ondřej Luštinec.

Kurýr popisuje náročné podmínky

Pracovní podmínky kurýrů však nejsou vždy tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. A ani školení podle některých nemusí být dostačující. „Jednou mám ukázali, jak se plní auto, a řekli k tomu pár informací. Tím školení skončilo. O tom, jak zvládat těžké napjaté situace, když auto pořádně nefunguje nebo když se stane nějaká komplikace, k tomu nás nikdo neškolil,“ popsal své zkušenosti kurýr Petr, který však nechtěl uvést společnost, pro kterou jezdí.

Špatný technický stav vozidla a s ním související doručovatelův „výbuch“ prý docela chápe. „Auto dostáváme každý den jiné a často jsou v dost otřesném stavu. Půl milionu najetých kilometrů není výjimkou. Spousta aut špatně řadí, vydávají hrozné zvuky a vůbec jsou dost otřesná. A ty nejhorší křápy dostávají začátečníci. Nedivím se, že někdo vybuchne, když mu v autě pořád něco zlobí,“ doplnil kurýr.

Autoři: ,
zpět na článek