„Šejnova aktuální prezentace specificky propojuje krajiny Českého ráje a Českého středohoří. Volba těchto regionů není samoúčelná, oběma krajinami procházel a ve své tvorbě je reflektoval také Karel Hynek Mácha, k jehož odkazu se Miloš Šejn hlásí. Litoměřicko díky své úrodnosti a malebnosti neslo do poloviny 19. století označení Český ráj, až následně byl tento název přenesen na krajinu středního Pojizeří, podobně bohatou na přírodní i kulturní památky,“ vysvětluje ředitelka galerie Dana Veselská.
Miloš Šejn ve své tvorbě kombinuje různé formy umění. Jeho práce jsou zastoupeny v mnoha významných sbírkách moderního českého a světového výtvarného umění. Patří k průkopníkům evropské intermediální tvorby a námětově se zaměřuje na aspekty vizuálního vnímání, vztah mezi přírodou a uměním a na vztah člověka ke krajině.
Důležitou součástí jeho umělecké činnosti je tematizace místa jako fyzického a současně spirituálního určení konkrétní krajiny. V tomto smyslu vstupuje svou instalací i do bývalého jezuitského kostela Zvěstování Panny Marie v Litoměřicích.
„Jednotlivá vystavená díla i instalace reprezentují nejen pro autora důležitá místa, ale i přírodu samu v její posvátnosti. Kromě přírodních pigmentů pracuje Miloš Šejn s vodou, v níž se zrcadlí okolní sakrální prostor, s textiliemi, kovovými relikty, videi i zvukem,“ popisuje kurátorka Alena Beránková.
Díky svému netradičnímu způsobu tvorby Šejn velmi citlivě reaguje na monumentální prostor kostela. Návštěvníky podle kurátorky osloví nejen Šejnovův inspirativní přístup k tvorbě a jeho citlivostí k přírodě a krajině, ale i konfrontace s výjimečnou barokní architekturou prostoru.
Výstavu je možné navštívit až do 28. září.





