VIDEO: Železniční most v Ústí dostal novou konstrukci. Osadil ji největší jeřáb u nás

  15:30
Oprava konstrukce železničního mostu přes Střeleckou ulici v Ústí nad Labem je u konce. Během víkendu za pomoci největšího kolového jeřábu u nás, který je schopný unést až 550 tun, osadili na pilíře novou mostní ocelovou konstrukci. Dokončení uleví dopravní situaci ve městě.

„Konstrukce je složená ze dvou částí, delší část měří přes 34 metrů a váží 87 tun, kratší je na délku poloviční a váží 24 tun,“ uvedl Bořivoj Leszko z firmy Strabag Rail, jež opravu mostu provádí.

Největší kolový jeřáb v Česku, který je schopný unést až 550 tun, umístil na pilíře železničního mostu přes Střeleckou ulici v Ústí nad Labem novou mostní ocelovou konstrukci. (13. dubna 2024)

Po demontáži staré mostní konstrukce letos v únoru byla ubourána spodní stavba, původní prahy a částečně i mostní podpěry. Po vybudování nových železobetonových prahů a ložiskových bloků byla nová ocelová konstrukce sestavena na pracovní plošině. „Práce probíhaly podle několik měsíců dopředu daného harmonogramu,“ sdělil Leszko.

Oprava železničního mostu byla jednou z řady akcí, které omezují dopravu v krajském městě. Až do července například probíhají stavební práce na přilehlém kruhovém objezdu pod Větruší, přes který bude po dobu oprav Benešova mostu vedena veškerá doprava od Děčína a z Mariánského mostu ve směru na nájezd na dálnici D8.

Z Benešova mostu v Ústí zůstane jen nosný oblouk, zbytek dělníci zbourají

Součástí rekonstrukce je také oprava kotevních prvků mobilních protipovodňových stěn a oprava dosedacích prahů mobilních stěn. Stavební práce by měly být hotové do podzimu, kdy začne oprava Benešova mostu. Náklady jsou zatím odhadované na 630 milionů korun.

Autor: