Stavba dálnice D7 u Loun potrvá déle. Podloží je jiné, než ukázal průzkum

  14:30
Otevření dálničního úseku D7 kolem Loun nabralo zpoždění. Hotovo mělo být v těchto dnech, ale kvůli problémům s podložím na něm budou dělníci pracovat ještě několik měsíců.

Na stavbě dálnice D7 u Loun aktuálně probíhají sanační práce. (červen 2023) | foto: Ředitelství silnic a dálnic

„Proti původnímu průzkumu, který předcházel projektovým pracím, jsme až v průběhu stavby zjistili, že předpokládaná únosnost původní komunikace neodpovídá požadovaným technickým předpisům a normám. Komunikaci je třeba sanovat na výrazně větších plochách, než předpokládal projekt,“ sdělil tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Stavební práce na šestikilometrovém dálničním úseku, který vzniká rozšířením původního dvouproudového obchvatu, začaly v srpnu 2020, hotový měl být letos v červnu. Nyní ŘSD předpokládá, že řidiči by ho mohli začít využívat na konci září.

V současné době tam probíhají sanační práce. Po odkrytí asfaltu původní silnice stavaři zjistili, že únosnost podloží pod cestou z roku 1999 nevyhovuje normám.

„Původně jsme počítali, že na třiceti procentech trasy provedeme rekonstrukci a na sedmdesáti procentech jen vyměníme vrchní asfaltové souvrství v tloušťce 25 centimetrů. Dneska víme, že poměr je jiný, a to sedmdesát procent sanací a z toho ještě na jedné čtvrtině proběhne sanace pod konstrukční vrstvou v hloubce 120 až 150 cm,“ vysvětlil zástupce zhotovitele Zdeněk Novák.

27. října 2022

V místě stavby se nacházejí tři tektonické linie neboli rozhraní různého geologického prostředí, kde se musí provést vyztužení geomřížemi, což je technologicky a časově náročnější.

Tento dálniční úsek měl původně stát 773 milionů bez DPH. Náklady budou nakonec vyšší, konečnou cenu ŘSD zatím nezná.

Současně s touto úpravou probíhá navazující stavba 4,5 km dlouhé části dálnice u Chlumčan. Ta se staví mimo stávající trasu rychlostní silnice, tedy takzvaně na zelené louce, a náklady jdou přes miliardu korun.

Podle ředitele chomutovské správy ŘSD Petra Vacka bude do konce letošního roku hotovo zhruba 80 procent stavby. Řidiči pak budou moci využívat polovinu nové dálnice. Celé zprovoznění je naplánováno na srpen 2024.

16. prosince 2021

Na začátku příštího týdne začnou stavaři budovat novou mimoúrovňovou křižovatku Louny–východ, která napojí město na budoucí dálnici. Dojde tak k uzavření stávajícího sjezdu z Loun na Prahu, a to do konce září. Výjezd ve směru od Prahy zůstane na této křižovatce bez omezení.

Další dopravní omezení bude od mimoúrovňové křižovatky v Panenském Týnci dál k Sulci. Jízdní pás ve směru na Prahu bude do 3. července uzavřen a doprava bude svedena v režimu 1+1 do jízdního pásu směr Louny.

Dálnice Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo má být hotová v roce 2028. Příští rok začne výstavba tří úseků ve středních Čechách, poslední je úsek u Postoloprt na Lounsku.