Během prvních tří týdnů sbírky se vybralo necelých 10 milionů. Že se celá částka dovybere v posledních několika dnech David Procházka rozhodně nečekal. Bez influencerů, hlavně pak Nikol Štíbrové, by se to podle něj určitě nepovedlo. „V dnešní době, tím, jak se lidé aktivně pohybují na sociálních sítích, tak když pak sledují někoho, kdo má silnou komunitu, postaví se za to, dá tomu svou tvář a vyzve ty lidi, tak to té sbírce vždy pomůže. Konkrétně Nikol Štíbrová má tu komunitu opravdu velmi velmi silnou.“
Dalším významným faktorem pro úspěch této sbírky byla podle Procházky časová urgence. „Bylo potřeba vybrat na ten lék, na tu genetickou terapii do určitého času, aby se stihla včas aplikovat tomu malému Martínkovi. To si myslím, že na dárce fungovalo.“
Darovací platforma Donio vybrala na dobročinné účely už více než miliardu korun. Sto milionů pro Martínka je podle ředitele Procházky dosavadní rekord a částka stále stoupá. „Do této chvíle byla rekordní sbírkou ta z období covidu na plicní ventilátory, kde se vybralo nějakých 14 milionů.“
Poslechněte si rozhovor ze záznamu: