„Loni u nás začala platit novela ochrana spotřebitele, která přesně uvádí, jak by měly být slevy počítány. Měly by být počítány z nejnižší ceny před akcí toho daného produktu. Tohle dost pomohlo. Na největších českých e-shopech ty klamavé, nafouknuté ceny nevidíme,“ prohlásil ve vysílání Rádia Impuls Jakub Balada z webu Hlídačshopů.cz
V pořadu Impulsy Honzy Benešovského také popsal tradiční klamavou praktiku e-shopů. „Ten fígl bývá typicky v tom, že se uměle navyšuje přeškrtnutá cena, ze které se počítá sleva. Dříve, když ještě neplatil ten zákon, tak bylo běžné, že se začátkem Black Friday se navýšily ty přeškrtnuté ceny. Nalezli jsme i produkty, které v nabídce Black Friday stály víc, než třeba celý rok a přitom u nich byla uvedená cena třeba padesát procent,“ vysvětlil Balada.
Jakub Balada znovu zopakoval, že se trh v posledních letech v Česku stabilizoval. Za problémové označil nové zahraniční e-shopy nebo tržiště. „Oni se s těmi našimi pravidly, které vznikly v rámci Evropské unie, tak se s tím vůbec nepářou. Vůbec nereflektují pravidla. Přijdete na to tržiště, vidíte slevu 90 procent na Black Friday, ale přitom z našich dat ten produkt stojí dvakrát víc, než stál celé září nebo říjen,“ řekl Balada a potvrdil, že se to konkrétně týká třeba čínského tržiště Temu.
Celý rozhovor si poslechněte zde:
Autor: Vít Zábranský, Rádio Impuls