Podle odborníka z pražského ČVUT tak za pád pravděpodobně nemohla konstrukční chyba mostu. „Je třeba si uvědomit, že normativní předpisy, které dnes máme, mají poměrně významné síly na náraz vodního plavidla. Předpokládám, že před padesáti lety nemusely na té vodní cestě jezdit tak vysoká a tak těžké lodě. Je tedy pravděpodobné, že tehdejší předpisy byly splněny,“ tvrdí Ryjáček. „Takovou sílu není možné přenést pilířem. Většinou to vyžaduje nějakou další ochranu, ať už jsou to lodní svodidla, nějaké ochranné konstrukce, které jsou schopné absorbovat tuto ohromnou energii,“ dodal.
V Česku má podle Ryjáčka podobou konstrukci například železniční most na pražské Výtoni. „Ten v Baltimoru je ale postavený o sedmdesát let později. Pravděpodobně je to lepší ocel, šroubované, svařované prvky, není to nýtovaná konstrukce, ale ta podobnost tam je,“ řekl odborník z Fakulty stavební ČVUT. Zřícení železničního mostu v Praze ale samo o sobě nehrozí. „Tento most je pod podrobným monitoringem, sleduje se, aby byl schopný nějakou omezenou dobu bezpečně fungovat,“ řekl Ryjáček.
Poslechněte si rozhovor ze záznamu:
Autor: Vít Zábranský, Rádio Impuls