Nový úsek slavnostně otevřel premiér Bohuslav Sobotka s pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou a vedením dopravního podniku.
Stavba nového úseku trasy metra A začala v roce 2010 a stála zhruba 20 miliard korun. Z evropských dotací získalo hlavní město přibližně sedm miliard korun. Na prodloužení trasy metra pracovalo 500 dělníků a techniků.
Na novém úseku vznikly celkem čtyři stanice, a to Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stejně jako u některých málo vytížených stanic na lince metra C, budou soupravy i na tomto úseku linky A jezdit v omezeném režimu. V některé časy pojede novými stanicemi jen polovina souprav.
Město však proti původnímu slibu nepostavilo u stanic záchytná parkoviště, kritizovány jsou také chybějící eskalátory na povrch ve stanici Nádraží Veleslavín. Výtah pro handicapované osoby a rodiče s kočárky zde však nechybí.
V souvislosti s novým prodlouženým úsekem linky A se změní provoz tramvají a autobusů především v Praze 5 a 6.