Pokud vůbec homeoffice někde pokračuje, tak střídavě. Ukázal to průzkum personální agentury Manpower. Její manažer náboru Jiří Halbrštát vysvětluje důvody: „Většina firem v průběhu pandemie dospěla k závěru, že stoprocentní homeoffice není dobrý pro efektivní spolupráci. Pro vytváření neformálních vztahů napříč firmou. Ty neformální vztahy a diskuze u kávovaru často vedou k novým nápadům.“
Personalista Halbrštát dále z průzkumu vyčetl, že 80 procent firem odmítá práci z domova s tím, že ji charakter podnikání a způsob činnosti neumožňuje. „Většina firem se přiklání k částečnému homeoffice. Aktuálně převládá na trhu převládá tendence mít zaměstnance tři dny v týdnu v kanceláři a dva dny doma. Stoprocentní homeoffice si zachová pouze minimum společností, spíše to umožňují v individuálních případech.“
Třeba firma Sodexo podle mluvčí Terezy Knířové v upraveném režimu funguje dál a k původním pořádkům se vracet nebude. Potvrzuje tak zjištění výše zmiňovaného průzkumu. „Už v listopadu jsme zavedli systém, kdy si jednotlivá oddělení a manažeři určují poměr práce z kanceláře a z domova. Většina lidí, u kterých to pracovní náplň umožňuje, tak chodí na pracoviště jednou až třikrát týdně. Výjimkou už nejsou ani pozice, které se obsazují kompletně na dálku.“
Poslechněte si reportáž ze záznamu: