Na hokej do O2 arény poprvé od zavření metra. Fanoušci se mačkali v tramvajích

  19:36
V úterní večer se hokejoví fanoušci poprvé dostávali do O2 arény poté, co se na rok uzavřela přilehlá zastávka metra Českomoravská. Přestože dopravní podnik posílil spoje před halu, která pojme přes 17 tisíc fanoušků, přeprava vázla.

„Cesta z centra byl příšerná, nechali jsme ujet šest plných tramvají,“ stěžoval si příznivec hokejové Sparty Daniel. Někteří proto raději volili cestu autem.

Zápas hokejové Sparty Praha začínal v půl sedmé. Pokud příznivci nevyráželi s dostatečným předstihem, neprošli se pěšky z blízkých zastávek metra B, nebo nevyrazili autem, měli v náhradní autobusové a tramvajové dopravě potíže.

Fanoušci, kteří cestovali s předstihem a nastupovali mimo centrum Prahy, výrazné problémy neměli. „Náhradní dopravou číslo 375 mi jela z Vinoře až před arénu, fantazie,“ pochvaloval si Honza pro iDNES.cz. Podobný názor sdílela i Karolína, která jela autobusem z Proseku.

Pokud si však člověk dal na čas, náhradní doprava se plní rychleji. „Nejdříve jsem zapomněl, že je zavřené metro. Náhradní autobus měl zpoždění asi devět minut a pak jsme se s malým synem dost mačkali,“ svěřil se fanoušek Daniel.

Metro k O2 areně se na rok zavřelo. Jak se dostat na koncerty nebo hokej?

Půl hodiny před zápasem už se lidé mířící na stadion do náhradní dopravy mnohdy nevešli. „Autobusové dveře se ani pořádně nezavíraly, jak byl plný, s partnerkou jsme museli počkat na další,“ postěžoval si Josef.

Pokud se fanoušci chtěli dostat k hale z centra metropole, pomalu nestíhali úvodní vhazování. „Cesta byla příšerná, tři tramvaje na Florenci byly úplně plné, nikdo nemohl nastoupit. Přejeli jsme metrem na Palmovku, kde to bylo také nemožné. Dojeli jsme metrem až na Vysočanskou a tam jsme se do náhradní dopravy nějak nacpali,“ soptil sparťanský příznivec Daniel, který se podle jeho slov musel krotit, aby nebyl sprostý.

Raději autem, přestupovat je nepohodlné

Kvůli rekonstrukci stanice metra Českomoravská se mnozí rozhodli vyjet na zápas autem. Většina respondentů, které redakce před stadionem oslovila, zvolila právě tuto formu dopravy. „Než abychom přestupovali v hromadné dopravě, raději zaparkujme u stadionu, je to pohodlnější,“ vysvětloval dlouhodobý permanentkář Mirek.

Mizí reliéf i telefonní kóje. Metro Českomoravská a Pankrác na rok osiří

Rekonstrukce stanice Českomoravská vyjde na 926 milionů korun a provede ji společnost Syner. V plánu je výměna eskalátorů, instalaci výtahů a obnova rozvodů. Stanice poblíž O2 areny získá také nový vizuální vzhled, kdy keramické obklady nahradí skleněné panely s motivem bublin, které navrhl designér Maxim Velčovský.

Dopravní podnik Praha (DPP) v létě minulého roku dokončil kompletní rekonstrukci stanice Jiřího z Poděbrad, která byla uzavřena od září 2021 do listopadu 2023. Součástí rekonstrukce bylo vybudování dvou výtahů za přibližně půl miliardy korun. Další rekonstrukce čeká stanici metra A Flora, kde budou v budoucnu instalovány nové eskalátory a bezbariérový výtah. Náklady na tuto opravu budou podle předběžného odhadu 1,16 miliardy korun.