Sotva vyjely, mají potíže. Některé dlouhé trolejbusy musel DPP nahradit autobusy

  13:10
Téměř 25 metrů dlouhé trolejbusy Škoda-Solaris, které minulý týden ve středu poprvé slavnostně vyjely na trasu z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla v Praze, postihly technické problémy. Poruchy se objevily na několika vozech, podle dopravního podniku však nejde o sériovou závadu. I přes rezervu tří trolejbusů museli dispečeři na trasu dočasně nasadit autobusy.

„U trolejbusů Škoda-Solaris 24m došlo po několika dnech od zahájení plného provozu ke vzniku dílčích technických závad na více vozech. Nejedná se nicméně o žádnou sériovou závadu,“ vysvětlila mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Aneta Řehková.

I přes rezervu tří vozů, musel nyní DPP přistoupit k nasazení naftových autobusů na některé oběhy linky 59 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

„Konsorcium výrobců vzniklé závady průběžné řeší a vozy po opravě jsou ihned vraceny do provozu. Část řešených závad se týká seřízení technických komponent či elektrovýzbroje vozidla, další část závad má pravděpodobně souvislost se zatím malou praxí pražských řidičů s řízením trolejbusů,“ vysvětlila Řehková s tím, že řidiči jsou opakovaně upozorňováni a školeni.

„Společně s dodavateli věříme, že se jedná pouze o krátkodobý dočasný stav a disponibilitu vozidel se podaří brzy navýšit na plné pokrytí plánovaného vypravení sedmnácti vozů v pracovní dny,“ doplnila.

Nejdelší trolejbus poprvé svezl cestující, na letišti je za patnáct minut

Trolejbusová linka 59 nahradila 6. března autobusovou linku 119, která do té doby jezdila na trase Nádraží Veleslavín – Letiště Václava Havla. Cílem nasazení trolejbusů na trasu bylo zlepšit kvalitu dopravy cestujících, snížit hlučnost a emise a zvýšit kapacitu linky.

Svezete se novým trolejbusem?

celkem hlasů: 2783

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00neděle 17. března 2024. Anketa je uzavřena.

Ano, v rámci cest na letiště1411
Ano, jen tak ze zvědavosti719
Ne653

Tříčlánkový velkokapacitní trolejbus Škoda-Solaris měří téměř 25 metrů. Jeho trasa je elektrifikovaná pomocí systému dynamického nabíjení, část trasy tak vozy jedou na energii z baterií a část na energii získanou z trolejí. Při plném zatížení je dojezd na baterii 12 kilometrů.

Dvacítku vozů dopravnímu podniku dodalo česko-polsko-španělské sdružení společností Škoda Electric (ze skupiny Škoda Transportation), Solaris Bus & Coach a Solaris Czech. Celková hodnota zakázky byla 623,2 milionu korun, vybudování infrastruktury vyšlo přibližně na 354,5 milionu korun.

2. února 2024

Autor: