„Lávky pro pěší jsou přidělány k železničnímu mostu, který má ve správě Správa železniční dopravní cesty. Lávku na této straně opravujeme, začali jsme v květnu, kdy jsme mohli uzavřít plynovod, který vede pod lávkou,“ řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková s tím, že práce pokračují dle harmonogramu a v souladu s požadavky památkářů.
Lávky na železničním mostě se uzavřely loni v prosinci (15. 12. 2017)
15. prosince 2017 |
„Časově nás limitují dva faktory. Jedním jsou klimatické podmínky, protože antikorozní ochranu můžeme aplikovat jen v letních měsících. Druhým pak, že na konzolách lávky je zavěšen plynovod a můžeme tedy provádět práce jen v okamžiku, kdy je mimo provoz,“ řekl k opravám Karel Frankota z firmy Strabag, která opravu zajišťuje.
Dělníci pracují na třech lávkách zavěšených pod mostem. Vždy opravují pouze pětatřicetimetrový úsek.
Nejdříve se zavěsí pracovní lávky a demontuje se stávající podlaha a zábradlí pěší lávky. Poté dělníci poprvé natřou konstrukci ochranným nátěrem a poté statik a projektant zkontrolují stav nosných prvků tak, aby se určilo, které se mají vyměnit. Nakonec se dokončí nátěr a udělají se nové podlahy. Postup se pak opakuje v další části mostu.
TSK uzavřela pěší lávky už v září loňského roku na deset dní kvůli nezbytným opravám. Následně se pro chodce lávky uzavřely 15. prosince, byly totiž v havarijním stavu.