iDNES.cz

Jeřáb v noci snesl most u smíchovského nádraží, přípravy zabraly několik dní

  14:18
V noci na středu stavbaři odstranili železniční most přes Nádražní ulici v Praze. Kvůli demolici byla tato důležitá smíchovská dopravní tepna zcela uzavřena. Demontáž je součástí rozsáhlé přestavby smíchovského nádraží, která změní podobu celého dopravního uzlu i jeho okolí. I po snesení konstrukce přetrvává omezení provozu tramvají.

Mezi zastávkami Na Knížecí a Smíchovským nádražím je jejich provoz až do neděle 16. února přerušen. „Tramvaje mezi Smíchovským nádražím a Andělem nahrazují autobusy, auta jezdí objížďkou a náhradní trasa je vyznačena také pro chodce,“ informoval mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Přípravy na demontáž probíhaly na místě už několik dní dopředu. „Od pondělka už se tam připravoval jeřáb tak, aby se s mostem po zahájení noční výluky mohlo začít manipulovat,“ popsal Gavenda.

Následovat bude odstranění spodní stavby mostu, kterou v budoucnu nahradí nová. Finální úpravy plánuje Správa železnic na konec června.

Začala proměna smíchovského nádraží, jako první opraví nástupiště a podchody

Odstranění mostní konstrukce je součástí rozsáhlé modernizace smíchovského nádraží. Po dokončení úprav bude most přes Nádražní ulici tříkolejný, stejně jako plánovaný nový most přes Vltavu mezi Smíchovem a Podskalím.

Pražští radní schválili 19. dubna 2021 finální podobu plánovaného dopravního...
Pražští radní schválili 19. dubna 2021 finální podobu plánovaného dopravního...
Pražští radní schválili 19. dubna 2021 finální podobu plánovaného dopravního...
Nejhodnotnější část stanice se dočká restauračních zásahů a bude zachována

Letos je v plánu rekonstrukce třetího nástupiště a výstavba čtvrtého. Dojde také k úpravám severního křídla nádražní budovy a části kolejiště, kde bude instalováno nové trolejové vedení.

Projekt zahrnuje i výstavbu nové lávky směrem k Radlické ulici, která propojí stanici s rozvíjející se čtvrtí na Smíchově.

Současně probíhá příprava na výstavbu moderního dopravního terminálu Smíchov, který propojí železnici s autobusovou a městskou hromadnou dopravou. Ten má být hotový do roku 2030 a nahradí dosavadní autobusové nádraží Na Knížecí.

Přestavba smíchovského nádraží startuje. Na roky oddělí čtvrť od Radlic

Smíchovské nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze. Jeho historie sahá až do roku 1862 a současná budova pochází z 50. let minulého století. Modernizace, kterou koordinuje Správa železnic s pražským magistrátem, má výrazně zlepšit dostupnost i komfort pro cestující.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Autor:
zpět na článek