Signalizační zařízení přestalo fungoval v pondělí krátce před desátou dopoledne a opravili ho až po půl deváté večer.
„Stavební dělníci pracující poblíž překopli elektrický kabel, který napájel zabezpečovací zařízení přejezdu. Informaci o poruše měl každý strojvůdce, který na této trati vedl vlak,“ informoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.
Pokud signalizační zařízení nefunguje, musí strojvůdci jet před přejezdem maximálně rychlostí 10 kilometrů za hodinu, aby vlak stihli bezpečně zastavit. Také musí opakovaně troubit.
„Každý železniční přejezd, i v případě nefunkčního zabezpečovací zařízení, je stále zabezpečený výstražným křížem. V takovémto případě, kdy na přejezdu neblikají ani červená výstražná světla a ani bílé světlo, se každý řidič silničního vozidla musí k přejezdu blížit se zvýšenou opatrností,“ připomněl předpisy pro řidiče Illiaš.
Řidič v takovém případě musí snížit rychlost vozu na maximálních 30 kilometrů za hodinu, stejně jako u přejezdů, kde je umístěn jen výstražný kříž.
„Každý řidič je na železniční přejezd upozorňován dopravními značkami, a to 240, 160 a 80 metrů předem, má tedy dostatek času svou rychlost přizpůsobit aktuální dopravní situaci,“ dodal Illiaš.
V Řepích v této situaci dávali dostatečný pozor strojvedoucí i řidiči, porucha signalizačního zařízení se obešla bez nehody.