Praha ukázala finální podobu terminálu na Smíchově, původní hala zůstane

  15:28
Za dva roky by měla začít výstavba nového smíchovského terminálu na místě dnešního nádraží. Cestující zde bude moci přestoupit na metro, autobusy i vlaky. Terminál také nabídne tisíc míst k parkování. Nová budova vyroste přes původní nádražní halu z 50. let, která zůstane zachovaná.

Vedení města vybralo finální podobu nového dopravního terminálu, který  propojí železniční a autobusovou dopravu.

Fotogalerie

„V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde. Naopak na Smíchově budou cestující moct na jednom využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Historická hala, jejíž interiér je ovlivněn socialistickým realismem, se stala součástí projektu. Bude doplněna o novou část s obchody a zázemí pro cestující. K terminálu bude přiléhat ještě administrativní budova, její podoba ještě není finální. Po dokončení by se mohla stát sídlem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Do nového terminálu se přemístí příměstské autobusy, které nyní končí na autobusovém nádraží Na Knížecí. Městské autobusy budou jezdit před nádražím. V místě původního autobusového terminálu poté vznikne náměstí.

Jedna z úprav prostor před novým nádražím se bude týkat úpravy vedení tramvajové tratě. Ta bude umístěna dál od obytných domů, aby se zmírnil hluk.

Součástí terminálu bude parkoviště P+R s kapacitou tisíc míst pro auta a dalších tisíc míst pro kola. Vjezd na parkoviště povede pouze z městského okruhu na druhém břehu Vltavy. Ulici Nádražní by tak neměla zatěžovat větší doprava.

Projektant nádraží by měl být znám do konce roku, výstavba začne v roce 2021.

Autor: