Přístaviště, které se nachází na pravém břehu Labe naproti Kmochovu ostrovu, nabídne bezpečné stání i zázemí pro malá plavidla.
„Během dubna a května jsme zprovoznili nová veřejná přístaviště v Nymburce, Brandýse nad Labem a nyní také v Kolíně. Tím završujeme první etapu budování infrastruktury pro rekreační plavbu na středním Labi.
Každé z nich znamená větší dostupnost řeky pro veřejnost, podporu šetrné turistiky a přínos pro města, která díky tomu ožívají nejen během hlavní sezony,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Téměř sto metrů dlouhé přístaviště poskytne prostor pro stání podél břehu přibližně deseti plavidlům.
Lávka přes Labe stojí, v řešení dopravy ale Nymburk podle opozice zaspal![]() |
„Molo je přizpůsobené kolísání hladiny v Labi a díky své konstrukci ho není nutné demontovat ani v případě povodní. V Kolíně je koryto řeky úzké a proto zde, na rozdíl od jiných nově budovaných přístavišť, mohou lodě přistávat u mola jen podélně,“ popsal Roman Krupička, manažer zhotovitelské Labské strojní a stavební společnosti.
Kolínské přístaviště je vybavené odběrnými sloupky pro připojení na elektřinu nebo doplnění vody. K úhradě čerpaných služeb slouží vůdcům Přístavní karta Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC).
„Soustava pěti přístavišť mezi Brandýsem nad Labem a Kolínem je tak nyní kompletní sítí zastávek ve Středočeském kraji, která umožní pohodlné a bezpečné stání pro rekreační lodě. Stejně jako v dalších městech na Labi bylo doposud i v Kolíně putování po vodní cestě komplikované absencí pohodlného vystoupení a návštěvy okolí či přenocování,“ dodal ředitel ŘVC Lubomír Fojtů.
Rybitví odmítá splavnění Labe až do Pardubic, má strach z chemických látek![]() |
Náklady na vznik přístaviště v Kolíně, které financoval Státní fond dopravní infrastruktury, dosáhly částky 27,6 milionů korun. Další veřejná přístaviště by měla v příštích letech vzniknout například v Neratovicích, Kostelci nad Labem nebo Kralupech nad Vltavou. Velký přístav pak plánuje ŘVC vybudovat do roku 2028 v Lysé nad Labem.