Ministerstvo životního prostředí dalo zelenou severní části pražského okruhu

  22:28
Další posun v realizaci pražského okruhu přineslo páteční stanovisko ministerstva životního prostředí. Souhlasilo se stavbou úseku mezi Březiněvsí a Satalicemi a potvrdilo tak realizaci celé severní části obchvatu.
Pražský okruh (ilustrační snímek)

ilustrační snímek | foto: Jindřich MynaříkMAFRA

Stanovisko, které posuzovalo vliv na životní prostředí (EIA), je podle serveru Z dopravy zásadní pro pokračování projektu. Schválený úsek propojí dálnice D8 a D10.

Dále web informuje o tom, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje trasu ve dvou variantách. První počítá s tím, že by měla po celé své délce zemní valy a téměř všude bude v zářezu. Naopak tunelová by kombinovala tři podzemní úseky: Třeboradice, Veleň a Vinoř.

Severní část Pražského okruhu bude v roce 2030. Čimické údolí překlene most

Stavba úseku by měla začít v roce 2028. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl minulý týden projevil přání, aby byl kompletní okruh hotov do roku 2031.

Radost vyjádřil i ministr dopravy Martin Kupka. „Je za námi spousta jednání se zástupci samospráv i s veřejností a další spousta práce před námi,“ napsal v příspěvku na síti X.

Žádost o posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) byla prvním krokem k dalším povolovacím procesům, kterými jsou územní a stavební řízení.

Další severní úsek pražského okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí se začne stavět v roce 2027 a v roce 2030 bude v provozu. Stavba počítá s celou řadou tunelů a 572 metrů dlouhým mostem překlenujícím Vltavu a železniční trať. Most nakonec silničáři navrhli i přes údolí Čimického a Drahanského potoka.

Celkem 138 metrů dlouhý most přes zachovalá přírodní údolí zvítězil nad variantou poddolování obou údolí a vedením šestiproudé dálnice v tunelu. Podle ŘSD by takovéto technické řešení sice snížilo množství zpevněných ploch a zabrané půdy, mělo by ale nevhodný dopad na provoz a bezpečnost.

Pražský okruh u Černého Mostu se rozšíří, bude mít šest pruhů

Kromě toho by tunely ražené pod potoky mohly negativně ovlivnit spodní vody. „Limitní je potenciální riziko trvalého ovlivnění hladiny podzemní vody s dopadem na ovlivnění povrchových vod a navazujících údolních ekosystémů,“ uvedli v dokumentaci pro získání zmíněného povolení EIA projektanti z kanceláří Pragoprojekt a Afry.

Poslední část pražského okruhu – trasa mezi Černým Mostem a dálnicí D1 – by se měla začít podle ministra dopravy Martina Kupky stavět během příštího roku.

Autor: