Plot zmizel, z chodníku u pražské magistrály jde projít na hlavní nádraží

  16:48
Cesta z Vinohrad na pražské hlavní nádraží bude po několika letech konečně bezpečná pro chodce. Správa železnic (SŽ) tu během několika týdnů dostavěla přístupovou cestu na nádraží od magistrály, někdy také nazývanou „chodníček smrti“. Letos postavená část již vede přímo na první nástupiště, kde zároveň zmizel plot.

„Díky stavebním úpravám se nyní lidé přicházející od Národního muzea i z Vinohradské třídy mohou na pražské hlavní nádraží dostat rychle a hlavně bezpečně,“ napsal na platformě X Jiří Svoboda, generální ředitel SŽ, podle kterého je chodník malým projektem, který má však velký užitek.

Práce na dostavění chodníku a odstranění plotu, který ho odděloval od nádraží, začaly v únoru a trvaly šest týdnů.

Chodník prošel úpravou také v roce 2019, kdy došlo k jeho rozšíření. Původní „chodníček smrti“ byl velice úzký, v některých místech pouze pouze několik desítek centimetrů. Po rozšíření mělo nejužší místo 175 centimetrů, nejširší přibližně tři metry.

Plot u hlavního nádraží mizí, lidé se na nástupiště dostanou hned od magistrály

Chodci se po něm však nedostali na nádraží, od něj ho totiž oddělovalo zábradlí, silnice a vjezd na parkoviště. To letošní úpravou SŽ vyřešila, když zbourala kus plotu u magistrály.

„Takže místo otravného obcházení přes parkoviště a silnici přijdete pohodlně rovnou na 1. nástupiště ke všem vlakům. Ještě před pěti lety ten průchod byl fakt o život,“ okomentoval novinku u nádraží bývalý náměstek primátora pro dopravu a předseda Prahy sobě Adam Scheinherr.

Pohodlnější cesta na nádraží

Nejde o jedinou úpravu, která vedla k lepší pěší dostupnosti Hlavního nádraží Praha. Směrem ze Žižkova se mohou lidé na nádraží dostat díky podchodu, který vznikl před třemi lety.

V přípravě je také nákladná stavba nové odbavovací haly a úprava Vrchlického sadů, které se před budovou nachází. Před obří dřevěnou konstrukci totiž skrz ně povede tramvajová trať.

Od dubna je také lépe dostupná vlaková zastávka Praha-Rajská zahrada, na kterou vede nová lávka. Bezbariérová lávka přes Chlumeckou ulici cestujícím usnadňuje nejen cestu na vlak, ale také ke stanici metra.

Dalším nádražím, které od letoška podstupuje zásadní opravu, je Masarykovo. Kromě modernizace nádraží a vybudování nového nástupiště nad ním vznikne také platforma, která nádraží překlene a propojí tak okolní ulice.

Velké změny jsou spojeny také s rekonstrukcí nádraží na Smíchově, kde už začaly opravy podchodů a nástupišť. Později na místě vznikne dopravní terminál, který propojí další druhy dopravy.

Autor: