Sdílená kola na Lítačku jsou hit, za tři měsíce služba eviduje 72 tisíc jízd

  16:36
Už tři měsíce si v Praze může kdokoli s předplaceným kuponem v Lítačce až čtyřikrát denně na patnáct minut vypůjčit kolo od dvou poskytovatelů sdílených bicyklů. Za tuto dobu lidé provedli už 72 tisíc výpůjček. Jelikož je služba oblíbená, pilotní projekt přeroste v trvalou spolupráci, informovala Pražská integrovaná doprava.

Růžová kola si mohou Pražané a návštěvníci metropole půjčit v rámci bikesharingu na hlavním nádraží, kde vzniklo speciální stanoviště. Kola pak lze v Praze zanechat prakticky kdekoliv. | foto: Rekola

Zkušební projekt, který radní města schválili již na konci loňského srpna, začal 11. října 2021.

Za první čtvrtrok spolupráce Pražské integrované dopravy (PID) a poskytovatelů sdílených kol využilo možnost půjčit si bicykl zdarma až čtyřikrát denně na patnáct minut přes 7 200 lidí. 

Celkový počet výpůjček kol od společností Rekola a Nextbike tak už přesáhl 72 tisíc. „Každý den přitom přibývá dalších přibližně třicet nových uživatelů, a to i teď v zimním období,“ pochvaluje si PID. 

Podle provozovatelů se ukazuje, že výhodná kombinace pražské MHD s jízdou na kole má smysl. „Proto nyní připravuje Hlavní město Praha přerod tohoto pilotního projektu do trvalého provozu,“ představila Pražská integrovaná doprava na Twitteru svůj plán. 

Ten potvrdil i náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr. „Přinášíme lidem další benefit k dlouhodobým kuponům. Proto jsme se rozhodli trvale zapojit sdílená kola do PID,“ napsal na Twitteru.

Spolupráce bude pokračovat se zavedenými společnostmi Rekola a Nextbike.

Dle Petra Tomčíka, ředitele společnosti ROPID, platí pražská radnice nyní kolem 12 korun za každé pronajmutí sdíleného kola přes kartu Lítačka.

Lidé nejčastěji na sdílené kolo nasednou v době dopravní špičky, tedy ráno přibližně kolem sedmé hodiny a odpoledne mezi 14. a 17. hodinou. Jízda trvá průměrně kolem pěti minut.

Nejčastější místa půjčování sdílených kol v Praze.

Sdílená kola jsou největšími pomocníky v uzlových bodech městské hromadné dopravy, zejména v oblastech Holešovic, Letné, Dejvic, Karlína a Starého Města, uvedla PID. Podle ní je pro uživatele sdílených kol atraktivní také celá oblast podél vltavských břehů.

Autor: