„Hořelo v prvním patře historické budovy plavební komory, požár nebyl rozsáhlý a nerozšířil se mimo první patro,“ řekl Sýkora. Po uhašení byla nařízena 24hodinová dohlídka.
Podle hasičů požár pravděpodobně způsobila technická závada na silové části elektrického rozvaděče, přesnou příčinu ale určí vyšetřování. Škoda byla vyčíslena na 4,5 milionu korun.
Hořínský kanál
Vodní dílo Vraňany–Hořín vzniklo v letech 1902 až 1905 jako souhrn staveb, které jsou součástí technicky složitého systému překonávajícího nejobtížnější úsek řeky Vltavy pod Prahou. Plavební komory u Hořína dělí plavební kanál na dvě části Vraňany–Hořín a Hořín–Labe.
Ve Velké Bystřici hořela zásobníková věž na asfalt, část z nádrže vytekla![]() |
Plavební komory jsou dvě – velká a malá – postavené vedle sebe s překonávaným spádem 8,8 metru. Jsou tak nejvyšším plavebním stupněm na Vltavě pod Prahou. Téměř 90 let fungující technologická vybavení plavebních komor byla postupně vyměňována a modernizována.
Nyní jsou všechna zařízení ovládána hydromotory a provoz je z velínu řízen automaticky počítačem. Plavební komory ale nevyhovují parametrům požadované ve třídě vodních cest „Va“, proto v roce 2019 začala jejich rozsáhlá rekonstrukce za účelem zvětšení užitné šířky na 12 metrů a zajištění minimální podjezdné výšky 7 metrů.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz