Letadlo skončilo na zádech v řepce kvůli přivřenému palivovému kohoutu

  10:26
Inspektoři uzavřeli vyšetřování nehody letadla Cessna 152, které muselo předloni nouzově přistát do řepkového pole u Letňan. V porostu se stroj převrátil koly vzhůru. Podle závěrečné zprávy motor neměl dostatečný výkon, protože byl přivřený palivový kohout.

Převrácení letounu Cessna 152 poté, co se podvozek zachytil o řepku. | foto: ÚZPLN

Čtyřiadvacetiletý pilot s cessnou havaroval v květnu 2019. Při pádu utrpěl lehká zranění.

Podle Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN) bylo letadlo v dobrém technickém stavu.

Při startu ovšem ztratilo výkon kvůli tomu, že byl palivový kohout v mezipoloze a motor tak neměl dostatečný přísun paliva.  

„Příčinou letecké nehody byla ztráta výkonu motoru při vzletu způsobená nedostatečným množstvím dodávaného paliva do motoru, pravděpodobně v důsledku nedostatečně otevřeného palivového kohoutu,“ odůvodnil v závěrečné zprávě okolnosti pádu letadla Karel Burger, technický inspektor Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.

U pilota vyšetřování neodhalilo žádné nedostatky. Inspektoři však upozornili na to, že nebyl úplně přesně dodržen postup při nouzovém přistání.

„Nedodržení předepsané posloupnosti úkonů nemělo na vznik nehody přímý vliv. Vedlo však k tomu, že některé úkony byly prováděny opakovaně v jiných fázích letu, ...  případně nebyly provedeny všechny předepsané úkony např. při nouzovém přistání, uzavření palivového kohoutu,“ uvádí závěrečná zpráva.

Autor: